۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۴۳۸۴۰۲
روحانی اهل تسنن لبنان:

دست اردوغان به خون ملت عراق و سوریه آغشته است

یکی از روحانیان اهل تسنن لبنان بر لزوم جلوگیری از برگزاری تظاهرات همبستگی با رییس جمهور ترکیه تأکید کرد و اردوغان را قاتل ملت عراق و سوریه خواند.
شیخ صهیب حبلی از روحانیان اهل تسنن لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ صهیب حبلی از روحانیان اهل تسنن و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی نسبت به درخواست گروه جماعت اسلامی صیدا برای برگزاری تظاهرات همبستگی با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه واکنش نشان داد.

 

وی گفت: آیا اردوغان و نظام ترکیه از قدس و فلسطین مهمتر شده است؟ همگان به یاد دارند چگونه ما را از برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس به بهانه عدم دریافت مجوز بازداشتند.

 

حبلی افزود: نباید اجازه برگزاری چنین تظاهرات حمایت آمیز از اردوغانی که به دلایل حمایت از گروه های تکفیری تروریستی، دستش به خون هزاران بی گناه از عراق و سوریه آلوده است، داده شود. برگزاری این تظاهرات به معنای توهین به صیدا و مشارکت در جنایت های اردوغان است.

 

این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: اردوغان مرز ترکیه را باز گذاشت تا هزاران تروریست به سوریه رفته و شنیع ترین جنایت ها را انجام دهند. مسؤولان همانگونه که ما را از برگزاری تظاهرات روز قدس بازداشتند، باید از برگزاری این تظاهرات نیز جلوگیری کنند.

 

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان خاطرنشان ساخت: اردوغان چند سال پیش در ربودن حجاج لبنانی دست داشت و شریک جرم آل سعود در حمایت از گروه های تکفیری فاسد و مفسد به شمار می آید./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات