۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۳۸۴۹۴

برگزاری کنفرانس دین‌شناسی در دانشگاه هاروارد

مدرسه الهیات دانشگاه هاروارد آمریکا پنجمین کنفرانس تحصیلات تکمیلی را در زمینه دین با عنوان: «راه‌های شناخت؛ دانش، دین و فرهنگ» آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌کند.
کنفرانس دین‌شناسی

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیر مدرسه الهیات دانشگاه هاروارد از اندیشمندان اسلامی و دانشجویان فارغ التحصیل دعوت کرد تا پروپوزال مقالات خود را در زمینه‌های تئوری و روش‌شناختی دین برای تأیید به این مدرسه تحویل دهند و امروز، ۲۷ تیرماه، آخرین مهلت ارائه مقالات است.

 

به نقل از ایکنا، وی گفت: سال گذشته حدود ۱۲۸ اندیشمند و دانشجو  با نمایش بیش از ۶۰ برنامه از سراسر دنیا برای ارائه مقالات خود در این کنفرانس گرد هم آمدند و امسال، سال مهمی برای این کنفرانس است؛ زیرا هم‌زمان با آن، مراسم پنجمین سالگرد تأسیس کنفرانس و دویستمین سالگرد تأسیس مدرسه الهیات هاروارد نیز برگزار می‌شود.


مدیر مدرسه الهیات هاروارد بیان کرد: مقالاتی مد نظر ما است که در رابطه با فرایض دینی و روش‌های شناخت آن به ویژه موضوع اصلی کنفرانس امسال یعنی «مذهب و زمان» باشد.


وی ادامه داد: از تمام مقالات با موضوع ابزارهای تئوریک شامل تحلیل گفتمان، تئوری نسل، تئوری نژاد، تئوری پسااستعماری و تئوری عملکرد با تمرکز روی هر دوره، دین، سنت، گروه یا شخص استقبال می‌شود.


مدیر مدرسه الهیات دانشگاه هاروارد گفت: این مقالات می‌تواند مجموعه‌ای از فرایض دینی، متون، مکاتب یا عقاید را مورد بررسی قرار دهد، پروژه‌هایی با رویکرد جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، اخلاقی، تاریخی یا فلسفی در اولویت پذیرش قرار دارند؛ زیرا به عنوان مقالات چند رشته‌ای محسوب می‌شوند.


این کنفرانس در تاریخ ۲۹ ـ ۲۷ اکتبر(ششم تا هشتم آبان‌ماه سال جاری) برگزار می‌شود./982/ب102/د

ارسال نظرات