۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۸۵۵۷
اتحادیه علمای مقاومت:

اردوغان بخش بزرگی از مسؤولیت کشتار مردم سوریه را برعهده دارد

اتحادیه جهانی علمای مقاومت با اشاره به سیاست های افراطی رییس جمهور ترکیه علیه ملت سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی، اظهار داشت که اقدامات اردوغان را نمی‎توان به عنوان خیرات در پرونده دنیا و آخرت وی ثبت کرد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، اتحادیه جهانی علمای مقاومت با صدور پیامی به بررسی کودتای ناکام در ترکیه پرداخت و نوشت: ترکیه از اهمیت فراوانی در جهان عرب و اسلام برخوردار است. ناکامی کودتا در ترکیه بدون توجه به موافقت یا مخالفت ما با سیاست های اردوغان در ترکیه و منطقه، یک مساله مثبت است زیرا کودتا آشوب را به بار می آورد و این مساله را در برخی کشورهای عربی مشاهده کردیم. در حالی که انتظار می رفت سرنگونی نظام یا رییس به بهبودی اوضاع منجر شود، شاهد بروز فاجعه و کشتار و آشوب در این کشورها بودیم.

 

این اتحادیه افزود: موضع ما در قبال رییس جمهور یا نظام ها هر چه باشد به رأی اکثریت مردم در رسیدن به قدرت بر اساس دموکراسی یا شورا احترام گذاشته و اعتقاد داریم که کودتا به حل مشکلات کشور و مردم منجر نمی شود.

 

علمای حامی مقاومت، اردوغان را به تجدیدنظر در مواضع خود در قبال سوریه فراخوانده و تصریح کردند: رییس جمهور ترکیه بخش بزرگی از مسؤولیت تخریب، آشوب و کشتار مردم سوریه را با حمایت از گروه های تروریستی، ارسال سلاح به آنها و گشودن مرزها برعهده دارد و از مخالفان گفت وگو با نظام سوریه به شمار می آید. 

 

اردوغان فهم درستی از وظایف حاکم اسلامی ندارد

 

آنان ادامه دادند: ممکن بود که این اقدامات را در ابتدا به عنوان تصفیه حساب سیاسی یا قضاوت اشتباه قلمداد کنیم اما پافشاری بر این مساله پس از گذشت 5 سال از جنگ ناپاک علیه ملت سوریه را نمی توان به راحتی نادیده گرفت یا به عنوان خیرات در پرونده دنیا و آخرت وی ثبت کرد.

 

در ادامه این پیام آمده است: گرچه به اقدامات اسلامی و اقتصادی داخلی اردوغان احترام می گذاریم اما وظیفه یک نظام اسلامی این است که ملت های اسلامی را برای مبارزه با دشمن صهیونیستی آماده و به شیوه های مختلف از مقاومت حمایت کند و به حمایت از سیاست های استکبارستیزانه بپردازد که متأسفانه این مسائل در سیاست اردوغان به هیچ وجه دیده نمی شود که یا از ناتوانی در ایستادگی در برابر نفوذ آمریکا در منطقه نشأت می گیرد و یا فهم درستی درباره وظایف حاکم اسلامی نداشته است.

 

اتحادیه علمای مقاومت بر لزوم توجه مسلمانان به رسالت دین مبین اسلامی تأکید کرد و ادامه داد: طرفداران سیاست های اردوغان توجیه های غیرقابل قبولی برای بهبود و گسترش روابط با رژیم صهیونیستی ارائه می کنند در حالی که هیچگاه نمی توانند خطاهایی از حامیان مقاومت نشان دهند که این مساله نشان دهنده معیارهای دوگانه آنان است.

 

این اتحادیه اظهار داشت: عملکرد گروه های مسلح در سوریه و بی ارزش قلمداد کردن جان انسان ها لکه ننگی بر پیشانی مبلغان اسلامی معاصر است که اقدامات تروریست ها در سوریه را مجاز شمرده اما جنایت های مشابه در سایر کشورها را محکوم می کنند./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جاسم زاده

ارسال نظرات