۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۳۸۷۲۰
نیویورک تایمز:

جنایتکاران یا داعشی هستند یا روانی

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به ارتباط عاملان حوادث خشونت‌بار با گروه تروریستی داعش پرداخت.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: در دسامبر 2014 (31 روز منتهی به 11 دی 93) یک مرد میانسال در شهر دیژون فرانسه در حال رانندگی با یک ماشین، شماری از عابران پیاده را زیر گرفت و در عین حال شعارهای داعشی را فریاد زد. مقامات محلی اذعان کردند این مرد از نظر روحی وضع مساعدی نداشته و انگیزه او از این کار نامشخص است.

 

 
یک سال و نیم پس از این حادثه، «محمد لحوائج بوهلال» تونسی تبار با یک کامیون به تماشاگران مراسم آتش بازی «روز باستیل» در شهر نیس فرانسه حمله کرد. مقامات محلی این بار بدون ذره ای تردید اعلام کردند عامل این حادثه، از عناصر گروه تروریستی داعش بوده است.
 
 
تاکنون مدرکی دال بر ارتباط این مرد با گروه تروریستی داعش یافت نشده است. با این حال، نخست وزیر فرانسه اظهار کرد عامل این حادثه احتمالا با داعش در ارتباط بوده است.
 
 
از زمان ظهور گروه تروریستی داعش، تشخیص این که عامل یک حادثه یک مجنون روانی بوده یا یک تروریست داعشی بسیار دشوار شده است. پس از حملات اورلندو و نیس، به سرعت اعلام شد عاملان این حوادث با گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده اند. این قضاوت ها در حالی است که مدرک محکمی دال بر ارتباط عاملان حادثه با گروه تروریستی داعش وجود ندارد.
 
 
دنیل بنجامین، یکی از کارشناسان حوزه تروریسم، اظهار کرد: «شاید بسیاری از این حملات به دست افرادی صورت گیرد که از لحاظ روانی مشکل دارند یا میل به خشونت دارند؛ اما باید بپذیریم داعش به مأمنی برای این افراد تبدیل شده است و چنین افرادی از سراسر جهان برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه می روند.»
 
 
بنجامین در ادامه گفت: «همه روزه خشونت های دیگری نیز به دست افراد غیر مسلمان در سراسر جهان به وقوع می پیوندد؛ اما مسلمان بودن عامل یک حادثه، ارتباط آن را با داعش پررنگ تر می کند.»
 
 
هرگونه حمله خشونت آمیز و مرگباری از سوی مردم و دولت ها محکوم می شود و به نوبه خود جای نگرانی دارد؛ اما زمانی این حملات نگران کننده تر و تروریستی قلمداد می شوند که عاملان آن ها از سوی گروه داعش مورد حمایت قرار گیرند.
 
 
در سپتامبر 2014 (30 روز منتهی به 9 مهر 93) سخنگوی گروه تروریستی داعش از طرفداران و عناصر این گروه خواست در هر نقطه از جهان غرب که می توانند دست به اقدامات تروریستی بزنند و منتظر فرمان سرکرده های گروه نباشند./982/ب102/د
ارسال نظرات