۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۳۸۷۵۸

تشریح فعالیت های آموزشی و علمی مدرسه علمیه امام موسی کاظم شادگان

حجت الاسلام مقدم به تشریح فعالیت های آموزشی و علمی مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شادگان در سال گذشته تحصیلی پرداخت.
حوزه علمیه

حجت الاسلام حسین مقدم، معاون آموزش مدرسه علمیه امام موسی(ع) کاظم شادگان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تحصیل 65 طلبه در سطح 1 و 2 این مدرسه ابراز داشت: در سال تحصیلی گذشته 58 مقاله علمی ـ پژوهشی از سوی این تعداد طلبه به مرکز مدیریت فرستاده که از این میان 4 مقاله به جشنواره علامه حلی ارسال شد.

 

معاون مدرسه امام موسی کاظم(ع) با بیان اینکه طلاب در این مدرسه از سطح یک تا نه مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: 40 نفر از این تعداد به عنوان مبلغ به مناسبت های مختلف در مساجد شهری و روستایی برای اقامه نماز جماعت، فعالیت های تبلیغی، منبرخوانی و مباحث دینی اعزام می شوند.

 

این مقام مسؤول به تشکیل مدیر گروه ها برای هر پایه تحصیلی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پیگیری فعالیت های طلاب در زمینه های آموزشی، پژوهشی، اخلاقی و مشورتی، برگزاری امتحان های کلاسی هر دوهفته، ثبت مباحثه ها و مطالعه های طلاب بصورت گزارش روزانه و بازبینی گزارش ها از فعالیت های این مدیران است.

 

حجت الاسلام مقدم به تجهیز کتابخانه و راه اندازی اینترنت مدرسه اشاره و افزود: تشکیل کانون ادبیات عرب و کانون فقه و اصول برای تحقیقاتی و پژهشی کردن دروس ارائه شده حوزوی در طول سال تحصیلی از برنامه های مدنظر سال آینده است و در این زمینه مسؤول کانون و اساتید را فراخواندیم تا تمرین های درس ادبیات عرب را حل و مدون کرده تا در سال های آینده مورد استفاده سایر دانشجویان قرار گیرد.

 

وی در پایان برگزاری اردوی زیارتی مشهد با حضور 32 طلبه در فروردین ماه امسال را از دیگر فعالیت های این مدرسه برشمرد و اظهارداشت: در سال گذشته برای نخستین بار و با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان 10 طلبه این مدرسه معمم شدند و نیز تدریس 3 طلبه ممتاز مدرسه از فعالیت های علمی سال گذشته مدرسه است./9456/303/ب3

ارسال نظرات