۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۳۸۷۹۶
وزیر اطلاعات در دیدار با آیت الله علم الهدی؛

تاکنون هزاران هکتار از زمین‌های متعلق به بیت‌المال بازگردانده شده است

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تخلف فقط خلاف شرع و قانون نیست، گفت: بلکه گاه خلاف عرف است، چنانکه مواردی از حقوق‌های نامتعارف شاید از نظر قانونی مشکلی نداشت، اما خلاف عرف است و باید با آن‌ها نیز برخورد شود.
وزیر اطلاعات

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، وزیر اطلاعات صبح امروز با نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات در مقابله با جبهه گسترده‌ای که در مقابل نظام قرار گرفته از قدرت و ایستادگی بی‌نظیری برخوردار بوده و هستند، ادامه داد: این قدرت ناشی از آن است که نیروهای این مجموعه برای رضای خدا گام برمی‌دارند و وقتی کار برای خدا باشد قدرت خداوند در حمایت و پیشرفت کار قرار می‌گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی به عملکرد خوب وزارت اطلاعات در موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: افرادی که در عرصه انتخابات اقدامات ناشایست، فحاشی و تخریب علیه دیگران را اعمال می‌کنند به‌طورقطع بیش از هرکسی از این اقدامات آسیب می‌بینند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در موضوع اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و حقوق‌های نجومی، تصریح کرد: در بحث‌هایی چون حقوق‌های نجومی برخورد قاطعانه شما سبب پیشگیری از بسیاری اتفاقات دیگر خواهد شد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین از تلاش‌های وزارت اطلاعات در حفظ امنیت، سلامت جامعه و حفاظت از نظام قدردانی کرد.

 

در این دیدار همچنین وزیر اطلاعات با بیان اینکه دولت در حوزه مفاسد کلان هر جا تخلفی دیده بلافاصله اقدام کرده و این اقدام اثرگذار نیز بوده است، اضافه کرد: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) در مبارزه با مفاسد، مسؤولیت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی را بر عهده‌ داریم و مباحث جزئی‌تر بر عهده دستگاه‌های دیگر همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های مشابه است.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمود علوی افزود: تاکنون هزاران هکتار از زمین‌های متعلق به بیت‌المال که مورد تعدی و تعرض قرارگرفته بود، شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی از تصرف خارج و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

 

وی به اختلاس‌های صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: در حوزه اختلاس‌هایی که زمینه‌سازی شده بود و سرقت‌های کلان نیز سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات بسیار مؤثری را انجام داده‌اند.

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تخلف فقط خلاف شرع و قانون نیست، تبیین کرد: بلکه گاه خلاف عرف است، چنانکه مواردی از حقوق‌های نامتعارف شاید از نظر قانونی مشکلی نداشت، اما خلاف عرف است و باید با آن‌ها نیز برخورد شود.

 

علوی با تأکید بر عدم تخریب اذهان عموم جامعه نسبت به مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مفاسد، تأکید کرد: این وزارتخانه در هر عرصه‌ای که وظیفه ذاتی آن بوده، ورود کرده و به بهترین نحو اقدام نموده و عملکرد درخشانی داشته است.

 

وی عنوان کرد: نیروهای این مجموعه مجاهدانه و با اخلاص تمام در خدمت به‌ نظام و ملت تلاش می‌کنند و با وجود پیچیدگی‌های عملکردی در این حوزه و مسائل مربوطه، خدمات مؤثر آنان بر همه مشهود است.

 

وزیر اطلاعات با اشاره به رصد تمامی حرکات و فعالیت‌های ضد نظام و تروریستی با حساسیت و جدیت توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) تشریح کرد: در سایه الطاف خداوندی و رشادت‌های صورت گرفته تمامی گروه‌ها، جریان‌ها و افراد باانگیزه‌های تروریستی، شناسایی و با آنان برخورد شده است.

 

علوی در ادامه به عملکرد وزارت اطلاعات در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره و بیان کرد: در این حوزه بسیار حرفه‌ای، بی‌طرفانه و با رعایت مصالح نظام و حقوق مردم عمل شد.

 

وی یادآور شد: در این دوره تلاش شد تخریب، تقابل و تعارض افراد، نامزدها و گروه‌های سیاسی به حداقل ممکن برسد و نتیجه این تلاش نیز حاکم شدن نشاط سیاسی به‌ جای التهابات سیاسی ناشی از این تخریب‌ها بود.

 

وزیر اطلاعات با تأکید بر بکارگیری عقلانیت در پیگیری امور به‌ویژه در حوزه بررسی صلاحیت‌ها، گفت: این حوزه برای ما همانند شمشیر دو لبه بود و در هر دو سو حق‌الناس هم فردی و هم جمعی قرار داشت، بنابراین سعی کردیم هردوی این حقوق حفاظت شود.

 

علوی توضیح داد: این عملکرد کاملاً خالصانه و برای رضای خدا با رعایت مصالح نظام بود، از این‌ رو هیچ موردی از گلایه در بحث عملکرد وزارت اطلاعات در این حوزه نداشتیم و همچنین در حوزه امنیت انتخابات نیز به بهترین نحو عمل شد./934/101/ب2

ارسال نظرات