۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۳۸۸۶۱
آیت الله مجتهد شبستری:

تولید کالای استاندارد مشوق مصرف تولیدات داخلی است

امام جمعه تبریز با بیان این که تولید کالای استاندارد و باکیفیت مصرف‌کننده را به مصرف کالاهای داخلی تشویق و ترغیب خواهد کرد، گفت: اگر کالاهایی با استاندارد مناسب تولید شود مردم از خرید کالاهای خارجی خودداری خواهند کرد.
آیت الله شبستری در دیدار رییس اداره استاندار کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس سازمان ملی استاندارد ایران و مدیرکل استاندارد استان، استاندارد را لازمه زندگی جامعه بشری عنوان کرد و گفت: استاندارد یک مسأله اساسی در حیات بشری و جوامع انسانی است.

 

وی با اشاره به نظم موجود در جهان هستی و مخلوقات الهی، خاطرنشان کرد: از نظر دینی خداوند متعال تمام مخلوقات و موجودات هستی را در یک نظم و سازمان استاندارد آفریده است و جهان هستی را در یک نظم دقیق استوار نگاه داشته است، این نظم و ترتیب خاص استاندارد جهان است و خدا براساس استانداری آن را خلق کرده است.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به مسأله اقتصاد مقاومتی تولید کالاهای باکیفیت را لازمه تقویت تولید داخلی و ترویج خرید محصولات داخلی دانست و تصریح کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی رعایت استاندارد و تولید کالاهای استاندارد است، تولید داخلی باید تقویت شده و براساس استانداری خاصی تولید شود.

 

وی با بیان اینکه تولید کالای استاندارد و باکیفیت مصرف‌کننده را به مصرف کالاهای داخلی تشویق و ترغیب خواهد کرد، ادامه داد: اگر کالاهایی با استاندارد مناسب تولید شود مردم از خرید کالاهای خارجی خودداری خواهند کرد و این امر گامی مهم و مؤثر در رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به نظارت اداره کل استاندارد استان بر مسأله استاندارد و کیفیت کالاها از خدمات مدیرکل استاندارد تقدیر کرد و ابراز داشت: خوشبختانه مدیرکل استاندارد استان آذربایجان شرقی نظارت خوبی در زمینهه استاندارد دارند و  فردی توانمند هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: اعتبار صادرات کشور به مرغوبیت کالا و محصولات تولیدی و استاندارد آن‌ها بستگی دارد، ضمن این‌که بسته‌بندی مناسب کالا نیز یکی از عوامل مهم در توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود، در حقیقت مردم در صورتی به استفاده از کالاهای ایرانی گرایش پیدا خواهند کرد که محصولات تولیدی از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

 

امام‌جمعه تبریز با تأکید بر این‌که صدور مجوزهای تولید به محصولات فاقد استاندارد احتمال بروز برخی خطرات جبران‌ناپذیر در جامعه را افزایش می‌دهد، افزود: دقت بیشتر در بررسی نمونه‌های تولیدی که استاندارد برای آن‌ها صادر می‌شود، ضروری بوده و باید بدون تبعیض و طبق قانون در این زمینه عمل شود./854/202/ب2

ارسال نظرات