۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۳۸۹۲۵

نشست مشترک اعضای ستاد ملی گرامی‌داشت جشن‌های دهه کرامت کشور برگزار شد

رییس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت در نشست مشترک اعضای ستاد ملی گرامی‌داشت جشن‌های دهه کرامت کشورگفت: امسال 410 هزار برنامه برای جشن‌های دهه کرامت در دستور کار قرار دارد.
نشست کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی ظهر امروز 29 تیر در نشست مشترک اعضای ستاد ملی گرامی‌داشت جشن‌های دهه کرامت کشور در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: دنیای امروز تشنه فرهنگ رضوی و گفتمان این امام همام است که برای ایجاد اتحاد و اعتماد و صلح بین ملل و فرق اسلامی بسیار راه‌گشا و کارساز است.

 

وی با بیان این که هم مشهد این ظرفیت را دارد که با توجه به حضور بارگاه رضوی و ظرفیت حوزوی و دانشگاهی مرکز فعالیت‌های علمی و گفت‌وگوهای دینی باشد و هم ما بنا داریم که در این مسیر حرکت کنیم، تصریح کرد: در همه عالم اسلام زیارتگاه‌ها و اماکن متبرکه‌ای وجود دارد که مورد احترام تمام مسلمانان است و ما باید تلاش کنیم تا مشهد محور تمام این اماکن متبرکه باشد.

 

وی ادامه داد: یکی از مطالب بسیار مهمی که ما برای مشهد 2017 دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم در سال 2017 از کلیه زیارت‌گاه‌های جهان اسلام دعوت کنیم تا همکاری و همراهی خود را با ما حول محور زیارت به وجود بیاورند.

 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تمام امام زادگان ما ستاره‌های درخشانی هستند که همه جهان حول محور آن‌ها اتفاق نظر دارند و ما می‌خواهیم با افزایش همکاری‌ها در این عرصه به این نقطه برسیم که به تمام جهان ثابت کنیم که تمام جهان اسلام حول محور حب پیامبر(ص) و خاندان پاک ایشان اتفاق نظر دارند و جماعت تکفیری در یک اقلیت مطلق قرار دارند.

 

حجت‌السلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، رییس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت درادامه با بیان این که وصف کرامت یک وصف آسمانی است و دهه کرامت به آسمان گره خورده است، تصریح کرد:همه عزیزان ما در سراسر کشور باید به این نکته توجه داشته باشند.

 

وی ادامه داد: دهه پیش رو را دهه کرامت می‌نامیم که این کرامت وصفی است که خداوند برای خود، رسولش، کتابش و فرشتگانش به کار برده است که نشان از اوج اهمیت این موضوع دارد.

 

رییس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت اظهار کرد: امسال 410 هزار برنامه برای جشن‌های دهه کرامت در دستور کار قرار دارد.

 

حجت‌السلام ارباب سلیمانی با بیان این که امید است جشن‌های دهه کرامت با همراهی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها موفق‌تر از گذشته بتواند مسیر خود را ادامه دهد، افزود: ما امیدواریم که تمام اعضایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، موفق‌تر از گذشته در این مسیر حرکت کنند.

 

رییس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت تصریح کرد: ما در بیش از 6 جلسه برنامه‌های سال گذشته را آسیب‌شناسی کردیم تا ماهیت مردمی جشن‌های این دهه حفظ شود و در کنار آن به این نتیجه رسیدیم که باید از ظرفیت فضای مجازی حداکثر استفاده را ببریم./934/202/ب3

  

 

 

  

 

 

ارسال نظرات