۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۳۸۹۴۴
یکی از علمای بحرین:

مردم بحرین اجازه محاکمه شیخ عیسی قاسم را نمی‎دهند

رییس مجلس اسلامی علمای بحرین با اشاره به ایستادگی شهروندان در کنار آیت الله عیسی قاسم خاطرنشان کرد که مردم این کشور اجازه محاکمه رهبرشان را نمی‎دهند.
حجت الاسلام سيد مجيد مشعل رييس مجلس علماي اسلامي بحرين

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجید المشعل، رییس مجلس اسلامی علمای بحرین در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، با اشاره به سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور گفت: مردم انقلابی از زمانی که خبر سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را شنیدند، خودشان را به خانه این عالم بحرینی رساندند و در دفاع از او تمام قد در مقابل حکومت آل‎خلیفه ایستادند.

 

وی افزود: سازمان و شخصیت‎های سیاسی و دینی بسیاری این اقدام آل‎خلیفه را محکوم کردند ولی امیداوریم که مجامع جهانی بتوانند مانع از فعالیت‎های ضد حقوق بشر و دینی حکومت بحرین شوند.

 

رییس مجلس اسلامی علمای بحرین تصریح کرد: علما و شخصیت‎های مذهبی بحرین در مقابل فشار آل‎خلیفه سرتسلیم فرود نخواهند آورد و با روش مناسبی اقدامات آنان را پاسخ خواهند داد.

 

سازمان‎های وابسته به آل‎خلیفه در عالم دیگری هستند

 

وی با اشاره به پاسخ شدید وزارت کشور بحرین به بیانیه امروز علمای این کشور مبنی بر توقف طائفه گرایی و فشار به شیعیان خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت کشور، سازمان اوقاف شیعیان و سازمان‎های وابسته به آل‎خلیفه در یک عالم دیگری زندگی می‎کنند و واقعیت‎های موجود در بحرین را درک نکرده‎اند.

 

حجت الاسلام مشعل به نقش سازمان اوقاف شیعیان در حمایت و همراهی با انقلابیان بحرینی و دفاع از حقوق آنان گفت: مسؤولان و فعالان سازمان اوقاف شیعیان تابع اوامر و دستورات حکومت آل‎خلیفه هستند بر این اساس همیشه درپی توجیه و دفاع از آنان بر می‎خیزند. ما هیچ انتظار و توقعی از سازمان اوقاف شیعیان نداریم زیرا به خوبی موضع و اقدامات آن برای ملت بحرین مشخص است و این سازمان برای دروغ پراکنی از آل‎خلیفه حقوق دریافت می‎کنند.

 

وی ادعای آل‎خلیفه مبنی بر آغاز اصلاحات در بحرین را کذب دانست و ادامه داد: تاکنون هیچ گونه اصلاحاتی در این کشور رخ نداده و آل‎خلیفه قدمی برای برقراری دموکراسی بر نداشته است. شیعیان به شدت در فشار قرار دارند به طوری که از احترام و انواع آزادی‎های دینی و حقوقی بسیار دور هستیم.

 

این عالم بحرینی اتهام‎های آل‎خلیفه به آیت الله عیسی قاسم را بی اساس و باطل خواند و بیان داشت: مردم در دفاع از رهبر شیعیان بحرین مصمم هستند و اجازه نخواهند داد که آل‎خلیفه این عالم را به دادگاه بکشاند و او را محاکمه کند./994/ب933/د

ارسال نظرات