۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۳۸۹۵۴
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار:

دشمن اعتقادات دینی و مذهبی نسل جوان را نشانه گرفته است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار با اشاره به ضرورت توجه به برنامه های فرهنگی و دینی و به ویژه برنامه های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گفت: دشمن امروز اعتقادات دینی و مذهبی نسل جوان را نشانه گرفته است که باید برنامه مناسبی برای خنثی کردن آن داشته باشیم.
مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام شامل رحیم پور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار، عصر امروز در جلسه ستاد اوقات فراغت این شهرستان، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی که انجام شده ۲ بوستان معرفت در مساجد امام رضا مستعلی بیگلو امام علی(ع) بیله سوار و ۲ هسته فرهنگی در مساجد صاحب الزمان(عج)  به عنوان ستاد مرکزی ستاد اوقات فراغت فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 

وی رویکرد فعالیت های اوقات فراغت اداره تبلیغات اسلامی بیله سوار را رویکردی فرهنگی و دینی خواند و افزود: در طرح اوقات فراغت باید با بکارگیری شیوه های نوین فرهنگی، در تقویت باورهای دینی و اعتقادی جوانان تلاش کرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیله سوار تصریح کرد: با توجه به استفاده از حضور روحانیان به‌عنوان مربیان کلاس های طرح اوقات فراغت، زمینه برای رشد و تعالی بیشتری فراهم است.

 

حجت‌الاسلام رحیم پور بیان داشت: دشمن در جنگ نرم اعتقادات دینی و مذهبی نسل جوان را نشانه رفته است و از این رو باید با یک برنامه ریزی مناسب و آموزش های مفید و جوان پسند در راستای جذب جوانان و خنثی نمودن این توطئه های دشمنان گام برداریم.

 

وی همچنین گرایش برخی خانواده ها به ماهواره و ابزارهای نوین رسانه ای و همچنین حضور نامناسب در فضای مجازی را مهم ترین خطر برای آنان دانست و افزود: حرکت خزنده غرب برای تخریب بنیان خانواده و انحراف نسل جوان مهم ترین رویکرد دشمنان در جنگ نرم است.

 

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار اظهار داشت: کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های بزرگ کشور نباید دچار آسیب‌های فضای مجازی شوند و این موضوع ضرورتی انکار ناپذیر بوده و آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه امر بسیار مهمی است.

 

وی توجه به موازین و پایبندی های اخلاقی، تلاش خانواده ها برای پیش بینی برنامه های متنوع و جذاب برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، هوشیاری در مواجهه با فن آوری های نوین، فرهنگ سازی درباره فرصت ها و تهدیدات ابزارهای نوین و توجه به تربیت اسلامی و انقلابی را مهم ترین مؤلفه ها برای مقابله با تهدیدات دشمنان عنوان کرد.

 

حجت الاسلام رحیم پور تصریح کرد: تغییر کانون تربیت از خانواده و جایگزین شدن وسایل ارتباطی به جای فضای با نشاط و گرم خانواده سبب به وجود آمدن آسیب های مختلف اجتماعی در جامعه شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار با اشاره به ضرورت توجه به مباحث فرهنگی و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گفت: برنامه ریزی مناسبی برای آگاه سازی خانواده ها و جوانان و نوجوانان با آسیب های فضای مجازی و هجمه های فرهنگی دشمن انجام شده است.

 

وی آموزش احکام، عقاید، تاریخ اسلام، تفسیر قرآن، محفل انس با قرآن و قصه‌های قرآنی را دیگر  برنامه های طرح اوقات فراغت این شهرستان عنوان کرد و افزود: غنی سازی اوقات فراغت در راستای ترویج آموزه های دینی در بین جوانان و نوجوانان از اهداف این اداره است./202/937/ب1

ارسال نظرات