۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۳۹۱۳۹

فرآیند صدور مجوز مؤسسات قرآنی تشریح شد

رییس سازمان دارالقرآن گفت: دستگاه‌هایی که پیش از این مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی صادر می‌کردند، از این پس صدور مجوز از طریق سامانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت(ع) خواهد بود.
قره شیخلو

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره‌شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت (ع) با اشاره به اینکه در ۳۶ جلسه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت(ع) آئین نامه مصوب شده است، اظهارداشت: نتیجه این امر راه‌اندازی سامانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت(ع) است که نحوه عضویت و صدور مجوز در سایت سازمان دارالقرآن الکریم در دسترس قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه برای ایجاد هماهنگی بیشتر بخشی از استانها تا پایان تیر و بخشی دیگر تا پایان مردادماه می‌توانند درخواست مجوز خود را ثبت کنند، افزود: با توجه به لزوم بارگذاری مدارک متقاضیان، استان‌ها به ۲ بخش تقسیم شده‌اند و به صورت مجزا در زمان مقرر درخواست خود را ثبت خواهند کرد و پس از پایان زمان در نظر گرفته شده تمامی متقاضیان در استانها می‌توانند برای اخذ مجوز به سامانه رجوع کنند.

 

قره‌شیخ‌لو با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۵ برای ۲۵۲ موسسه قرآنی مجوز موقت صادر کردیم، گفت: برخی از مؤسسات زمان مجوز فعالیت آنها به پایان رسیده بر همین اساس برای هماهنگی بیشتر مجوز آنها را تا پایان سال ۱۳۹۵ تمدید کردیم.

 

وی از دستگاه‌هایی که پیش از این مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی صادر می‌کرده‌اند خواست تا به منظور یکسان‌سازی، دیگر صدور مجوز را به هیأت مؤسسات واگذار کنند و گفت: مجوز صدور مؤسسات تنها از طریق سامانه صورت می‌گیرد. البته گام‌های خوبی برای هماهنگی‌های بیشتر برداشته شده است که امیدواریم با تکمیل اتحادیه استانی، گام‌های بلندتری نیز به منظور پیشرفت مؤسسات قرآنی برداریم./1325/د102/س

ارسال نظرات