۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۳۹۱۹۰
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

جذب و پذیرش ۴۵۰ طلبه جدید در مدارس علمیه استان

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی از جذب و پذیرش 450 طلبه خواهر و برادر جدید در 15 مدرسه علمیه شهرستان‌های مختلف این استان در سال تحصیلی پیش‌ رو خبر داد.
حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری دوره تثبیتی متقاضیان ورود به مدارس علمیه استان، اظهار کرد: برای سال تحصیلی پیش رو بیش از دو هزار خواهر و برادر متقاضی تحصیل در 15 مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی بودند که از این تعداد 430 نفر پس از گذراندن آزمون کتبی، مصاحبه و آزمون شفاهی و گزینش پذیرش شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه پس از طی این مراحل، برای متقاضیان پذیرفته‌شده در بخش برادران دوره تثبیتی و مرحله نهایی پذیرش برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این دوره از بیست و دوم تیرماه شروع شده و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: این دوره تثبیتی تنها مختص برادران و شامل کلاس‌هایی ازجمله صرف و نحو، عقاید و احکام بوده و اکنون در همه مدارس علمیه برادران در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی در حال اجرا است.

 

دبیر شورای استانی مدارس علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از پایان این دوره تثبیتی آزمون پایان‌دوره برگزار شده و کسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند از اول مهرماه رسماً به عنوان طلبه جدیدالورود تحصیل خود را در مدارس علمیه خراسان شمالی آغاز خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله مصاحبه ورود به مدارس علمیه استان بیستم تیرماه امسال اعلام شد، اظهار کرد: در این مرحله 430 نفر برای تحصیل در حوزه علمیه خراسان شمالی پذیرفته شدند اما درنهایت برای سال تحصیلی پیش رو درمجموع 450 طلبه جدید در بخش برادران و خواهران در مدارس علمیه استان پذیرش خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با بیان اینکه اکنون در استان خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی بودند و در سال تحصیلی پیش رو نیز با توجه به پایان سطح برخی از طلاب، تعداد مجموع طلبه‌های مدارس علمیه خراسان شمالی به هزار و 500 نفر افزایش می‌یابد.

 

وی گفت: مدارس علمیه برادران در خراسان شمالی در دو مقطع بلندمدت، ویژه طلاب دارای مدرک تحصیلی سیکل و سفیران هدایت، ویژه طلاب دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا طلبه می‌پذیرند که پذیرش طلاب سفیران هدایت تنها در مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) بجنورد انجام می‌شود و طلاب مقطع بلندمدت نیز در سایر مدارس علمیه برادران شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی پذیرش می‌شوند.

 

به گفته وی همچنین پنج حوزه از شش حوزه علمیه خواهران سطح استان تنها در مقطع سفیران هدایت طلبه می‌پذیرند؛ اما مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد علاوه بر پذیرش طلبه‌های مقطع سفیران هدایت، در مقطع بلندمدت نیز طلبه خواهر پذیرش می‌کند.

 

گفتنی است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر  و 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

 

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 به صورت نمایندگی مدیریت زیرنظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شوند./9314/302/ب2

ارسال نظرات