۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۳۹۲۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

سکوت مجامع حقوق بشری چراغ سبزی به جنایت‌های آل خلیفه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خودباختگی و تبعیت بی چون و جرای کشورهای عربی نظیر عربستان و بحرین از سیاست‌های هدفمند آمریکا سبب می‌شود مجامع حقوق بشری نیز در این زمینه اقدامی را انجام ندهند.
تظاهرات مردم بحرین برای شکستن محاصره منزل شیخ عیسی قاسم

حجت الاسلام محمدحسین جاوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به تصمیم دادگاه بحرین مبنی بر محاکمه شیخ عیسی قاسم، عنوان کرد: وقتی که در کشوری تمامی هنجارهای اجتماعی و مناسبات سیاسی از سوی افرادی اداره شود که مهم‌ترین هدف خود را راضی کردن آمریکا و صهونیست قرار داده‌اند، مردم و عقاید مختلف از امنیت لازم برخوردار نیستند.

 

وی تصریح کرد: ما امروز شاهد حکومت یک نظام استبدادی و بر اساس ظلم و سرکوب در کشورهایی نظیر بحرین و عربستان هستیم؛ مرور تاریخ یک قرن گذشته این کشورها نشان می‌دهد که آنان در کارنامه سیاسی خود مجموعه کم نظیری از تخلفات بین المللی را به ثبت رسانده‌اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: سکوت سازمان‌های مدافع حقوق بشر نیز در واقع چراغ سبزی است که به این کشورها داده می‌شود تا به جنایات خود ادامه دهند، اگر در طول سال‌های گذشته قطعنامه‌هایی علیه این کشورها صادر می‌شد یا حداقل از تلویزیون رسمی کشورهای غربی برخی از جنایات آنان اعلام و مورد تحلیل قرار می‌گرفت، امروز شاهد کاهش این مسائل در منطقه بودیم.

 

حجت الاسلام جاوری تصریح کرد: خودباختگی و تبعیت بی چون و جرای کشورهای عربی نظیر عربستان از سیاست‌های هدفمند آمریکا سبب می‌شود مجامع حقوق بشری نیز در این زمینه اقدامی را انجام ندهند.

 

وی تأکید کرد: اگر پس از واقعه منا و کشته شدن حجاج که بر اثر بی کفایتی عوامل انتظامی عربستان به وجود آمد، ایران نیز همانند دیگر کشورهای عربی سکوت کرده بود، قطعاٌ هیچ یک از شیعیان در این کشور و سایر کشورهای خودفروخته عربی امنیت جانی و مالی نداشتند و امروز شاهد تعرض این کشورها به خاک سایر همسایگان خود بودیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما نباید فریب سیاست‌های آمریکا و غرب را بخوریم، آنان در طول سه سال گذشته با اقداماتی نظیر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1، حمله عربستان به یمن، کشتار حجاج بیت الله الحرام و تحرکات منطقه‌ای داعش سعی داشته‌اند افکار عمومی را از مسأله فلسطین و جنایات اسرائیل منحرف کند.

 

حجت الاسلام جاوری عنوان کرد: مهم‌ترین هدف استکبار جهانی از رهبری اقداماتی نظیر اعدام شیخ نمر، محاکمه شیخ عیسی قاسم یا دستگیری شیخ زکزاکی این است که برآوردی از تحرکات شیعه در منطقه به دست آورند؛ آن‌ها می‌خواهند بدانند رهبران شیعه در منطقه و جهان چه واکنشی دارند.

 

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان باید با قدرت در برابر اینگونه اقدامات ایستادگی و موضع صریح جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با اقداماتی نظیر دستگیری و اعدام رهبران شیعه را اعلام کند؛ سکوت در برابر این اقدامات، سبب افزایش جنایات پیروان مکتب آمریکایی آینده خواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند انزجار عمومی جامعه شیعیان را از اینگونه اقدامات اعلام کند، برگزاری راه‌پیمایی‌های مردمی و انعکاس گسترده رسانه‌ای آن‌هاست؛ حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هم باید در اقدامی هماهنگ این اقدام را محکوم کنند؛ حداقل تأثیر اینگونه اقدامات آن است که وحدت و انسجام داخلی جامعه ایرانی به جهان اعلام خواهد شد.

 

حجت الاسلام جاوری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: برخی افراد در داخل کشور، به ویژه در دوران پس از انعقاد تفاهم‌نامه هسته‌ای، گرایش شدیدی به سمت کشورهای غربی و به ویژه آمریکا پیدا کرده‌اند؛ این افراد باید موقعیت سست و بی اراده دستگاه قضایی بحرین به عنوان یک سازمان وابسته به غرب را مد نظر داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: نفوذ عوامل وابسته به غرب در دوایر دولتی و دستگاه‌های اجرایی سبب تکرار اقداماتی از این نو در کشور ما نیز خواهد شد؛ استعمار به دنبال انحراف انقلاب اسلامی از مسیر حقیقی خود است، بنابراین باید طبق فرموده رهبر انقلاب همانند یک انقلابی متعهد مراقب دسیسه‌های استکبار جهانی برای نفوذ در ارکان اجرایی کشور باشیم./302/868/ب1

ارسال نظرات