۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۳۹۳۳۱

برگزاری سمپوزیوم بین‎المللی با موضوع اسلام و مبارزه با تروریسم در چین

سمپوزیوم بین المللی اسلام و مبارزه با تروریسم در چین برگزار شد و شرکت کنندگان حملات تروریستی صورت گرفته به نام اسلام را محکوم کردند.
کنفرانس اسلام و مبارزه با تروریسم در چین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری برناما، سمپوزیوم بین المللی اسلام و مبارزه با تروریسم با حضور رهبران مذهبی، علما و مقامات دولتی چین و چند کشور آسیای میانه در شهر اورومچی استان مسلمان نشین زینجیانگ چین برگزار شد.

 

انجمن ارتباطات فرهنگی مذهبی چین و انجمن اسلامی چین برگزارکنندگان این کنفرانس هستند.

 

علما و محققان کشورهای روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان در این سمپوزیوم بین المللی شرکت کرده و به تبادل دیدگاه های خود در مورد اسلام و مبارزه با تروریسم پرداختند.

 

سخنرانان اصلی سمپوزیوم اسلام و مبارزه با تروریسم در شهر اورومچی چین تاکید کردند که افزایش حملات تروریستی صورت گرفته در مناطق مختلف دنیا که به نام اسلام صورت می گیرد بر مسلمانان واجب کرده است که روح همزیستی و اتحاد تاکید شده در تعالیم اسلامی را حفظ کنند.

 

چین گوآنگیوان، مدیر انجمن اسلامی چین در این ارتباط گفت که مخالفت با افراط گرایی دینی بخشی از تعالیم اسلامی بوده و یکی از اصول واجب الرعایه در رفتارهای روزمره مسلمانان تلقی می شود.

 

وانگ زوآن، مدیر امور مذهبی استان زینجیانگ نیز در این سمپوزیوم خواستار همکاری منطقه ای موثر برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی شد./990/ب903/د

ارسال نظرات