۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۳۹۳۳۷
آیت الله آل هاشم:

دستگاه دیپلماسی در مسأله بحرین فعال عمل کند/ تمرکز دولت بر برجام کشور را متضرر کرد

امام‌ جمعه موقت تبریز با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید در مسأله بحرین فعال عمل کند، گفت: تمرکز دولت بر برجام کشور و منطقه را متضرر کرد.
آیت الله آل هاشم

آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم، امام‌جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با محکومیت تصمیم دادگاه بحرین برای محاکمه شیخ عیسی قاسم به جرم واهی اقدام علیه امنیت ملی و اخذ و تصرف وجوهات شرعی، اظهار داشت: این اقدامات بحرین را به چالش و تزلزل خواهد کشاند.

 

وی بابیان اینکه آل خلیفه از فشار به شیعیان و علمای این کشور به‌ویژه شیخ عیسی قاسم به دنبال سرکوب مخالفان است، گفت: آل خلیفه با قلع‌وقمع مردم و فشار به علمای دین در پی مجبور کردن ملت بحرین به عقب‌نشینی از خواستههای مشروع و مسالمت‌آمیزشان است.

 

امام‌جمعه موقت تبریز بابیان اینکه جنگ بحرینی‌ها با آل خلیفه، جنگ وجود است، ادامه داد: آل خلیفه و آل سعود و در رأس آن‌ها آمریکا و انگلیس درصدد از بین بردن شیعیان در بحرین هستند اما پیروان امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) در بحرین با تداوم راه خود برای وجود مسیر خود را ادامه خواهند داد.

 

وی سکوت سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر ظلم، جنایت و تبعیض حکام بحرین را نشان‌دهنده عدم کارآمدی سیستم سازمان ملل دانست و خاطرنشان کرد: سازمان ملل در برابر کوچک‌ترین مسأله ای در ایران، هیاهو و جنجال به پا می‌کنند ولی چشم خود را به روی این‌همه ظلم و جنایت بسته‌اند.

 

آیت‌الله آل هاشم بابیان اینکه عدم واکنش قاطع، جدی و عملی جهان اسلام، سبب شده که هرروز شاهد ظلم آشکارتری در حق علما باشیم، خاطرنشان کرد: اگر علمای جهان اسلام و مسلمانان در برابر این‌گونه اقدامات واکنش نشان دهند دیگر کشورها و حکام مرتجع عربی به خود اجازه هر عملی را نخواهند داد.

 

وی با تأکید بر اتحاد و همدلی میان مسلمانان جهان در برابر ظلم دستگاه‌های استکباری و سران عربی خودفروخته عربی، تصریح کرد: این اتحاد و همدلی راهکار مقابله با دشمنان اسلام است، تا زمانی که مسلمانان به اتحاد و کلمه واحد نرسند جهان اسلام در آتش خواهد سوخت و خاکستر خواهد شد.

 

امام‌جمعه موقت تبریز بابیان اینکه وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی تا جایی که می‌تواند باید فعال عمل کرده و در برابر این‌گونه اقدامات عکس‌العمل نشان دهند، گفت: تمرکز بیش‌ازحد دولت بر موضوع برجام، سبب غفلت از موضوعات مهم جهان اسلام شده است، برجام ره‌آورد قابل‌توجهی نداشت، بهتر است دولت در تمام مسائل فعال عمل کند.

 

وی برجام را عامل عدم توجه دستگاه‌های دولت به ظرفیت‌های درونی کشور و دیپلماسی منطقه‌ای برای مقابله با کشتار مسلمانان خواند و افزود: اگر دستگاه دیپلماسی فعال و انقلابی عمل می‌کرد شاید آتش فتنه در منطقه به این گستردگی و نفوذ نبود./302/854/ب1

ارسال نظرات