۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۳۹۳۶۵
واکنش علما و احزاب لبنان؛

آمریکا مسؤول مستقیم ذبح کودک ۱۲ ساله فلسطینی است

علما و احزاب لبنان، ذبح نوجوان 12 ساله فلسطینی در حلب سوریه را به شدت محکوم کرده و آمریکا را حامی عاملان این جنایت توصیف کردند.
کودک 12 ساله فلسطینی

به گزارش خبرگزاری رسا، جنایت ذبح نوجوان 12 ساله فلسطینی از سوی گروه تروریستی نورالدین زنگی وابسته به ارتش آزاد سوریه، در شهر حلب با محکومیت گسترده علما و احزاب اسلامی لبنان مواجه شد.

 

گروه تروریستی زنگی، عبدالله عیسی 12 ساله که فلسطینی و ساکن اردوگاه حندرات در شمال حلب بود را به اتهام ارتباط با لشکر فلسطینی قدس ربود و وی را به شیوه شنیعی ذبح کرد.

 

حزب الله: ذبح این کودک لکه ننگی بر تروریست ها و حامیان آن است

 

حزب الله لبنان در پیامی این جنایت را به شدت محکوم کرد و افزود: این جنایت ادامه جنگ همه جانبه علیه ملت مظلوم فلسطین است که جوانان و کودکان و زنان و کهنسالان را در هر مکانی مورد هدف قرار می دهد. این جنگ از سوی دشمن صهیونیستی در فلسطین آغاز شد و مزدوران آن یعنی تروریست ها در سراسر جهان به ویژه سویه ادامه می دهند.

 

این حزب افزود: ارتکاب این جنایت از سوی تروریست های گروه زنگی و فیلمبرداری از آن نشان دهنده ماهیت جنایتکارانه آنان است که ویژگی تروریست ها در کشتار و خونریزی در پوشش معارضه سوریه به شمار می آید. تلاش برخی نظام ها برای برداشتن صفت تروریستی از این جنایتکاران و انتساب آن تنها به داعش، تلاشی ناکام به شمار می آید که مغایرت اقدامات آنان است.

 

مقاومت اسلامی تصریح کرد: ذبح مظلومانه این کودک در برابر چشم جهانیان، لکه ننگی بر پیشانی تروریست های قاتل و همه کسانی است که سکوت اختیار کرده یا به توجیه آن می پردازند یا حامی مادی و معنوی و سیاسی تروریست ها هستند. 

 

شیخ ماهر حمود: معتدل خواندن تروریست ها جزئی از بازی آمریکا برای تجزیه منطقه است

 

شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن و رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز گفت: هر که به خود اجازه دهد سلاح بدست گرفته و به بهانه اصلاحاتی که هیچگاه رخ نخواهد داد، به مبارزه علیه ارتش کشورش بپردازد مطمئنا تروریست و تندورست. تقسیم گروه های تروریستی به معتدل و تندرو از سوری کشورهای بزرگ، جزئی از بازی آمریکا جهت تجزیه منطقه به شمار می آید.

 

وی ادامه داد: برای کسانی که تحت تأثیر ادعاهای آمریکا مبنی بر معترضان معتدل در سوریه و ایجاد تفاوت میان جبهه النصره و داعش قرار گرفته اند، متأسفم. از نظر ما همه این گروها تندرو و تروریست هستند چرا که خون مردم بی گناه را مباح شمرده و با ذبح کودکان و زنان به فساد در زمین مشغولند.

 

این عالم لبنانی اظهار داشت: امیدواریم چنین فاجعه های دردناکی نظیر ذبح کودکان مقدمه ای برای بیداری ملت ها و آگاهی آنها نسبت به توطئه های بزرگ در جهان باشد.

 

تجمع علمای جبل عامل:قاتلان کودک فلسطینی از حمایت مستقیم آمریکا برخوردار هستند 

 

تجمع علمای جبل عامل با اشاره به اینکه گروه قاتل این کودک از سوی آمریکا در لیست گروه های معتدل قرار دارد، خاطر نشان ساخت: این مساله نشان دهنده کذب چنین ادعاهایی است و شیطانی بودن گروه های مجری برنامه های صهیونیست ها جهت بی ثباتی در منطقه را نشان می دهد.

 

این تجمع تأکید کرد: این گروه از حمایت مستقیم گروه به اصطلاح دوستان سوریه به ویژه آمریکا و ترکیه که در ظاهر به محکومیت تروریسم و در باطن به حمایت از آن می پردازند، برخوردار هستند. این جنایت با حضور 8 تروریست و سرگرم شدن آنان با این کودک پیش از ذبح تصویربرداری و انجام گرفته است و این مساله، ادعای گروه زنگی مبنی بر فردی بودن این حادثه را تکذیب می کند.

 

علمای جبل عامل افزود: این جنبش های تروریستی که همگی در قالب تروریسم به کشتار و جنایت و خونریزی مشغول هستند، مساله فلسطین را هدف قرار داده و پروژه صهیونیست ها را دنبال می کنند. حامی این گروه های تروریستی به حمایت های خود پایان دهند چرا که حمایت آنان از مشارکت در جنایت هایشان کمتر نیست.

 

جبهه العمل اسلامی:عاملان این جنایت صهیونیست های عرب هستند

 

جبهه العمل اسلامی لبنان با اشاره به اینکه این نوجوان 12 ساله از بیماری تالاسمی رنج می برد، تصریح کرد: توجیه این گروه مبنی بر اشتباه فردی بودن این جنایت، به هیچ وجه قابل قبول نیست و عذر بدتر از گناه به شمار می آید. اسلام از این جنایت و همه جنایت هایی که به نام آن رخ می دهد، تبری می جوید. 

 

این تجمع ادامه داد: اسلام دین رحمت و عدالت و همکاری برای نیکی و تقوا و حبت است و با ریختن خون بی گناهان و توهین به پیکر آنان و به ویژه قتل کودکان به هر دلیل مخالفت است.

 

العمل اسلامی لبنان از ذبح این کودک فلسطینی به عنوان ذبح همه فلسطینیان در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی یاد کرد و عاملان این اقدام را صهیونیست های عرب نامید./980/ب931/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات