۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۹۳۸۹
آیت‎الله مظاهری:

حضور در مجالس علمی و یاد گرفتن دین از بالاترین ثواب‎ها است

حضرت آیت‎الله مظاهری گفت: از اوجب واجبات آمدن به مسجد و شنیدن روایات اهل‎بیت(ع) و حضور در مجلس دینی است، بالاترین ثواب‎ها ثواب نشستن پای موعظه و ثواب یاد گرفتن دین و احکام دین است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیتالله حسین مظاهری پنجشنبه شب در سخنرانی هفتگی خود که در مسجد حکیم برگزار میشود، با اشاره به این که عالم آخرت عالم حیوان و عالم زنده است، گفت: در روز قیامت شاهدانی هستند که له و علیه انسان شهادت میدهند، اما در قرآن بیشتر بر شاهدانی که علیه انسان شهادت میدهند، تأکید شده است.

 

وی با اشاره به این که از شاهدان روز قیامت زمان و مکان است، افزود: به مسجد آمدن سبب میشود که مسجد برای انسان شهادت بدهد، مسجد شهادت میدهد که انسان در نماز حضور پیدا کرد، از اوجب واجبات آمدن به مسجد و شنیدن روایات اهلبیت(ع) و حضور در مجلس دینی است، بالاترین ثوابها ثواب نشستن پای موعظه است و ثواب یاد گرفتن دین و احکام دین است، در روز قیامت این مسجدی برای انسان شهادت میدهد.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: زمان هم شهادت میدهد، این که در چنین ساعتی فرد چه کاری انجام داده است، در روز قیامت وحشت و دلهره عجیبی پیدا میشود، و انسان اگر به اندازهای کار خیر کرد، آن را میبیند و اگر به اندازهای کار بد کرد آن را خواهد دید، معمولا میگویند جزایش را میبیند اما حضرت امام(ره) میفرمود که خود آن عمل را میبینند.

 

وی گفت: انسان عمل خود را در روز قیامت میبیند، باید کاری کند که خوشحال شود، باید به این چیزها که قرآن روی آن تأکید دارد ما اهمیت بدهیم و به خودمان تلقین کنیم به این که هر چه بکنیم در روز قیامت برایمان اتفاق میافتد، اگر کوچک باشد به ما برخورد میکند اگر بد باشد رسوایی است و انسان باید کاری کند که در روز قیامت نزد پیامبر اکرم(ص) و اهلبیت(ع) سرافراز باشد.

 

حضرت آیتالله مظاهری ادامه داد: این بحثی که مطرح شد من از خودم چیزی نگفتم، از علما و فقهای بزرگوار هم چیزی نگفتم، بلکه همه این مطالب از قرآن بود، این یک بحث قرآنی است که انسان در روز قیامت عمل خود را میبیند و شاهدانی وجود دارند که علیه و له انسان شهادت میدهند اما در قرآن کریم بیشتر بر شاهدانی علیه انسان تأکید کرده است./202/914/ب1

ارسال نظرات