۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۳۹۴۵۱
فضل الله:

ذبح کودک فلسطینی اوج توحش تروریست‎ها را نشان داد

امام جمعه بیروت از ذبح کودک فلسطینی در حلب سوریه به عنوان اوج توحش تروریست ها یاد کرد و خواستار اقدامی عملی جدی جهانیان برای ریشه کن شدن این پدیده شد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد از ذبح نوجوان 12 ساله فلسطینی در حلب سوریه به عنوان نماد توحش یاد کرد و گفت: این جنایت از سوی گروهی رخ داد که از آن به عنوان یک جریان معتدل یاد می کنند. این جنایت اوج جنون و انحطاط اخلاقی و انسانی این گروه ها را نشان داد.

 

وی افزود: همگان باید به صورت گسترده و در زمینه های مختلف به محکومیت این جنایت بپردازند و با تروریسم یک جنگ واقعی داشته باشند نه اینکه به محکومیت زبانی یا اشتباه فردی خواندن آن اکتفا کنند. تروریست ها نه تنها سوریه و منطقه بلکه همه کشورهای جهان را در معرض خطر قرار داده اند و جهانیان باید به فکر چاره ای باشند و ابتدا سوریه را از این بحران خارج سازند. 

 

این روحانی لبنانی بر لزوم توقف خونریزی در سوریه، عراق و یمن تأکید کرد و اظهار داشت: ترکیه نیز دچار خونریزی شده است و باید بدانیم که تضعیف یک کشور عربی و اسلامی به معنای تضعیف همه جهان عرب و اسلام است و خدمت رایگان به رژیم صهیونیستی به شمار می آید. همه این فتنه ها نیز از سوی رژیم صهیونیستی و با همکاری قدرت های منطقه و جهان رخ می دهند.

 

حجت الاسلام فضل الله هوشیاری ملت های عربی و اسلامی را خواستار شد و تصریح کرد: همه جهان عرب و اسلام باید نسبت به این تهدید هوشیار باشند و درصدد بستن این صفحه سیاه برآیند. 

 

وی نسبت به وضع کنونی لبنان ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: برای همگان آشکار شده است که راه حل بحران سیاسی و اقتصادی در خارج از کشور نیست بلکه لبنانی ها قادرند این بحران را شکسته و از وضع کنونی خارج شوند. مسؤولان به فکر پرونده های مهم کشور نظیر انتخاب رییس جمهور، تصویب قانون انتخابات و به نتیجه رساندن پرونده های نفت و برق و بهداشت باشند./980/ب902/د 

مترجم: محمدرضا جاسم زاده

ارسال نظرات