۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۴۳۹۴۷۳

امام جمعه بغداد نسبت به افزایش فقر در عراق هشدار داد

امام جمعه بغداد نسبت به افزایش فقر در عراق هشدار داد و خواستار حل مشکلات فقیران شد.
حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی، خطیب جمعه بغداد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی، امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، با اشاره به آمار فقر در عراق اظهار داشت: بیش از 36 میلیون تن در عراق زندگی می‎کنند که 8 میلیون تن آنان در زیر خط فقر هستند.

 

وی خواستار حل مشکلات و معضلات فقرا در عراق شد و افزود: افزایش فقر در عراق موجب شده که برخی از خانواده‎ها با تروریسم همکاری کنند و در دام مفسدان اخلاقی و قاچاقچیان انسان گرفتار شوند.

 

وی قطع مکرر برق را یکی از مشکلات عراق دانست و بیان داشت: گرمای هوا در روزهای اخیر افزایش چشم‎گیری داشته است اما متاسفانه مردم عراق همچنان با قطع مکرر برق مواجه هستند برهمین اساس ما از مسؤولان این کشور می‎خواهیم که اقدام جدی برای حل این مشکل انجام دهند.

 

امام جمعه بغداد با اشاره به آخرین رویدادهای ترکیه گفت: کودتای نظامی در ترکیه موجب افزایش بحران در این کشور شده است. کشورهای منطقه و حامیان تروریسم باید از حوادث ترکیه درس عبرت بگیرند و با مهره سوخته تروریسم بازی نکنند.

 

امام جمعه ناصریه بر ضرورت تعیین هرچه سریعتر وزیران جدید تاکید کرد

 

حجت الاسلام شیخ ستار الحمدانی، امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، از پارلمان و حکومت مرکزی عراق خواست که هر چه سریعتر وزیران جدید را معرفی کنند.

 

وی خواستار دوری از طائفه‎گرایی شد و تصریح کرد: طائفه گرایی به طور مستقیم بر کشورهای منطقه اثر گذاشته به طوری که ترکیه را نیز با خود درگیر کرده است بر همین اساس مسؤولان عراقی باید مراقب افزایش مشکلات امنیتی و اقتصادی باشند.

 

امام جمعه ناصریه نسب به گسترش آنفلوآنزای پرندگان هشدار داد و افزود: حکومت مرکزی و محلی باید بخش‎های برای درمان و مقابله با آنفلوآنزای پرندگان ایجاد کنند./994/ب901/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات