۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۳۹۵۱۸
رھبر شیعیان پاکستان:

اعدام تکفیری ھا تنھا راہ بازگشت امنیت در کشور است

رھبر شیعیان پاکستان با اشارہ به این که درگیری بین شیعه و سنی در پاکستان وجود ندارد بلکه این نزاع از سوی وهابی ها به راه افتاده است، اعدام تکفیری ها را تنها راه بازگشت امنیت به کشور توصیف کرد.
حجت الاسلام سید ساجد علی نقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی رھبر شیعیان و رییس مجمع علمای شیعه پاکستان در سخنانی از بی تفاوتی بعضی از دولتمردان این کشور نسبت به فعالیت ھای تروریستی و به خطر انداختن امنیت پاکستان به دست وھابی ھای افراطی تکفیری به شدت انتقاد کرد.

 

وی گفت: ما از زمان شهادت اولین شیعه در پاکستان به دست وهابیان تکفیری، دولت و مردم را نسبت به خطر تکفیری هایی که پیرو هیچ دین و قانونی نیستند، برحذر داشته بودیم. امروزه همه به این نتیجه رسیدند که همه مراکز عبادی و اجتماعی در خطر بوده و هیچ کس از دست تکفیری ها در امان نیست.

 

رھبر شیعیان پاکستان افزود: ما برای بقای کشور جان ھای زیادی تقدیم کردیم، چرا که شیعه بنیانگذار پاکستان است. اگر صبر و آرامش شیعیان نبود اوضاع کشور غیرقابل کنترل می شد.

 

وی دین اسلام را دین صلح و آشتی دانست و تاکید کرد: در پاکستان بین شیعه و سنی اختلاف و درگیری وجود ندارد بلکه یک مشت گروہ ھای تندرو وھابی تکفیری موج مسلمان کشی در کشور به راہ انداخته و امنیت کشور را نشان گرفته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نقوی با بیان این که بدون ریشه کن شدن تکفیری ھا امنیت در کشور ممکن نیست ابراز داشت: مردم می خواھند از واقعیت آگاہ شوند که آیا دولت نمی تواند امنیت آنان را تامین کند یا دلایل دیگری پشت این کشتار ھا است؟ مردم می خواھند بداند که تا کی در کشور آدم ربایی، زور گیری، قتل و غارت، انفجار و شیعه کشی ادامه خواھد یافت.

 

وی افزود: اعدام اعضای تروریستی تنھا راہ نجات ملت و باز گشت امنیت در کشور است، دولت ھر چه قدر در اجرای این تاخیر کند کشور بیشتر آسیب خواھد دید./988/ب902/د

مترجم : اشھد نقوی

ارسال نظرات