۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۳۹۷۰۴
در جوار حرم رضوی برگزار می شود؛

بررسی پیامدهاي کاهش جمعیت در سلسله نشست های «دین، نشاط، زندگی»

رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: «آثار و پیامدهاي کاهش جمعیت» از سوی حجت الاسلام جلائیان در نشست های «دین، نشاط، زندگی» این هفته مورد بررسی قرار می گیرد.
دین، نشاط، زندگی

مهدی لسانی، رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان برنامه جلسات پرسش و پاسخ این هفته حرم امام رضا(ع) با تأکید بر ضرورت تکثیر نسل، عنوان کرد: «اهمیت و ضرورت فرزندآوري»، «آثار و پیامدهاي کاهش جمعیت»، «ابعاد اقتصادي تکثیر نسل» محور این هفته سلسله نشست های تخصصی «دین، نشاط، زندگی» در حرم رضوی است.

 

وی «بررسی ابعاد روانشناختی تولید نسل»، «بررسی آیات و روایات پیرامون تکثیر نسل»، «رابطه تربیت و کثرت نسل» را از دیگر موضوعات مورد بررسی این هفته سلسله نشست های تخصصی «دین، نشاط، زندگی» برشمرد.

 

لسانی خاطرنشان کرد: سلسله نشست های تخصصی «دین، نشاط، زندگی» از جمله برنامه های اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی که هر روز ساعت 18 تا 19:30 در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی برگزار می شود.

 

رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی بیان کرد: حجت الاسلام داودي نژاد؛ حجت الاسلام فیض آبادي، حجت الاسلام روح بخش، حجت الاسلام جلائیان و حجت الاسلام رضایی تهرانی کارشناسانی هستند که به تبیین موضوعات فوق می پردازند.

 

وی ادامه داد: سایر جلسات پرسش و پاسخ به صورت عمومی در رواق های امام خمینی، دارالاجابه، دارالحکمه و مدرسه پریزاد در چندین نوبت برگزار می شود تا زائران به اقتضای زمان حضور خود در حرم امام رضا(ع) از آن ها بهره مند شوند.

 

لسانی متذکر شد: نشست های «در سایه سار رضوان» سلسله سخنرانی، حلقه های معرفت و بیان احکام ویژه خواهران است که هر روز در دو نوبت با سخنرانی اساتید حوزه علمیه خوهران در رواق دارالحکمه برگزار یم شود.


رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی افزود: کارگاه جوانه های معرفت ویژه کودکان، نشست های پرسمان دینی، جلسات فقه زندگی و کارگاه نگرشی سیستمی به دین از دیگر برنامه های معرفتی است که ویژه زائران و مجاوران در حرم رضا(ع) برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت موضوعات اعتقادي در جامعه، یکی از اصولی‌ترین اهداف اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی را ایجاد بستر و فضای مناسب برای پرسش و پاسخ در حرم مطهر رضوی ویژه عموم زائران و مجاوران عنوان کرد./302/1308/ب1

ارسال نظرات