۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۳۹۷۱۶
رییس جمعیت هلال احمر قم خبر داد؛

ارسال بیش از ۱۰۰۰ اثر به جشنواره ملی خورشید کرامت

گلفشان با بیان این که امروز جامعه اسلامی مورد تهدیدهای زیادی قرار گرفته است، تأکید کرد: همه کسانی که حس انسانی و مذهبی دارند باید نسبت به کرامت انسانی توجه بیشتری داشته باشند و به همین جهت در شب میلاد بانوی کرامت، جشنواره ملی خورشید کرامت برگزار می شود.
 محمد گلفشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد گلفشان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت جشنواره ملی خورشید کرامت در این مرکز برگزار شد، با اشاره به چهاردهم مرداد ماه، سالروز میلاد حضرت معصومه(س) اظهار داشت: امسال این روز با روز جهانی حقوق بشردوستانه و روز کرامت انسانی همراه شده است که در واقع یکی از اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر همین تلاش برای حفظ کرامت انسان ها است.

 

رییس جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: کرامت انسانی از جمله اصول مهمی است که همه کشورها ملزم به مراعات آن هستند؛ امسال این تلاقی به فال نیک گرفته شده است و از سوی دیگر به جهت آغاز دهه کرامت، جمعیت هلال احمر خود را ملزم می داند در این راستا گامی هرچند کوچک بردارد.

 

تهدیدهای جامعه اسلامی

وی در ادامه با بیان این که جامعه اسلامی امروز مورد تهدیدهای زیادی قرار گرفته است، از برگزاری جشنواره ای با محوریت حضرت معصومه(س) و کرامت انسانی خبر داد و تأکید کرد: همه کسانی که حس انسانی و مذهبی دارند باید نسبت به کرامت انسانی توجه بیشتری داشته باشند.

 

گلفشان عنوان کرد: دستگاه های زیادی در برگزاری این جشنواره با ما همکاری کرده اند که از جمله آن ها آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، جامعة المصطفی العالمیة، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، رادیو معارف، مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشر دوستانه و امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر هستند.

 

وی با اشاره به سخنرانان این جشنواره تصریح کرد: در این برنامه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه به عنوان رییس جشنواره صحبت می کند و همچنین دکتر ضیایی رییس جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، رییس دانشگاه معارف اسلامی و حجت الاسلام معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایراد سخن خواهند کرد.

 

مسابقه کرامت انسانی

رییس جمعیت هلال احمر استان قم با بیان این که این جشنواره به صورت مستقیم از رادیو معارف پخش می شود، ابراز داشت: یکی از موضوعات مهمی است که یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان آغاز شده است، مسابقه کتابخوانی و عکاسی است که این موضوع در سه حوزه تکریم و یاری رسانی به انسان های معلول و ناتوان، تکریم کارهای خوب و عام المنفعه و تکریم والدین، دوستان، کودکان و همسایگان اعلام شده است.

 

وی افزود: تا امروز بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و جوانان در سراسر کشور تا دهم مرداد ماه فرصت دارند مطالب خود را ارسال مطالب کنند؛ علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی، باید ابتدا به سایت جمعیت هلال احمر به نشانی qom.rcs.ir مراجعه کرده و پس از دریافت و مطالعه کتاب فاطمه دوم که در ارتباط با شخصیت حضرت معصومه(س) است، پاسخ سؤالات را به صورت یک عدد 20 رقمی به سامانه پیامکی 30007008008185 ارسال کنند.

 

گلفشان خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند عکس های خود را که نباید بیش از 10 عدد باشد تا دهم مرداد ماه از طریق تلگرام به شماره 09217022180 و یا به آدرس ایمیل khorshid.qom@gmail.com   ارسال کنند./1330/پ202/س

 

ارسال نظرات