۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۷۲۱
امام جمعه خاش:

سکوت مجامع بین‌المللی مهر تأییدی بر جنایات ضد انسانی است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات ضد انسانی که در حال حاضر در خاورمیانه رخ می‌دهد، در حقیقت مهر تأییدی بر این جنایات است و نشان می‌دهد سازمان‌های بین‌المللی هم دستشان در دست جنایتکاران است.
میری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین میری، امام جمعه شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: کشتار بی‌رحمانه مسلمانان مظلوم کشمیر، نه تنها قلب امت اسلام بلکه قلب همه آزادگان جهان را به درد می‌آورد و سکوت مجامع بین‌المللی مایه ننگ و تأسف است.

 

وی بیان کرد: اگر در کشور ایران، یک تروریست جانی را اعدام کنند، فریاد حقوق بشر همه نهادهای بین‌المللی بلند می‌شود و ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند، اما تعجب‌برانگیز است که همین نهادها چطور در مقابل این همه جنایتی که در حال حاضر در منطقه رخ می‌دهد، سکوت کرده‌اند.

 

امام جمعه شهرستان خاش افزود: مسلمانان کشمیر سال‌هاست که مورد هجوم حاکمان غیر اسلامی منطقه قرار می‌گیرند، اما لحظه‌ای دست از عقاید خود برنداشته‌اند، از این رو امت اسلامی باید برای جلوگیری از این کشتارها راه حلی پیدا کند و نگذارند عده‌ای مسلمان بخاطر پایبندی به دین مورد اهانت قرار گیرند.

 

وی عنوان کرد: از دستگاه دیپلماسی کشورمان و همچنین وزرای خارجه سایر بلاد اسلامی می‌خواهیم در مقابل این جنایت‌ها موضع‌گیری قاطع داشته باشند و از دیپلماسی و مذاکره جلوی آن را بگیرند.

 

حجت‌الاسلام میری ادامه داد: تنها راه حل رفع جنايات در كشمير اين است كه به خواسته مردم اين منطقه توجه و رسيدگی شود و تعيين سرنوشت خودشان را به دست خودشان بسپارند؛ نباید هر اعتراضی را با خون‌ریزی جواب داد.

 

وی اظهار کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از جوامع اسلامی دچار ناامنی و بحران شده‌اند و از جمله در بحرین، یمن و سوریه حقوق مسلمانان ضایع می‌شود؛ امیدواریم امت اسلامی با بیداری و بصیرت، دست دشمنان را در این وقایع ببینند و نگذارند اسلام قربانی جهل و تعصب شود./831/303/ب3

ارسال نظرات