۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۳۹۷۲۵
اتحادیه عرب:

امنیت و آرامش خاورمیانه در گرو حل مساله فلسطین است

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که تحقق امنیت و آرامش در خاورمیانه در گرو حل مساله فلسطین است.
اتحادیه عرب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب دیروز شنبه در نشست مقدمات وزرای خارجه کشورهای عرب برای برگزاری 27 امین دوره اجلاس سران عرب در موریتانی تصریح کرد که مساله فلسطین مساله اصلی و مرکزی تمامی کشورهای عربی است و در راس برنامه ها و اولویت های این کشورها قرار دارد.

 

ابو الغیط اظهار داشت که هر اندازه تهدید و چالش پیش روی منطقه باشد، باز اصلی ترین تهدید ادامه اشغال سرزمین فلسطین و دیگر اراضی عربی خواهد بود.

 

وی خواستار ارائه راه حلی به منظور جلب رضایت طرفین فلسطینی و صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی شد.

 

از سوی دیگر، وزیر خارجه موریتانی تاکید کرد که اجلاس سران کشورهای عربی در شرایطی برگزار می شود که منطقه در وضعیت ویژه ای قرار دارد.

 

اسیلکو ولد ازید بیه در نشست مقدماتی وزرای خارجه کشورهای عربی تصریح کرد که مساله فلسطین همچنان مساله اصلی و مرکزی کشورهای عربی است.

 

وی بر اهمیت تحقق صلح و سازش عادلانه و فراگیر، آزاد سازی اراضی اشغالی عربی، عقب نشینی رژیم صهیونیستی از تمامی این اراضی و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای چهارم جولای 1976 با استناد به قوانین و معاهدات بین المللی تاکید کرد ./847/ب102/د

ارسال نظرات