۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۳۹۷۴۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان وبلوچستان:

تحول آموزشی حوزه‌های علمیه مستلزم توسعه زیرساخت‌ها است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان گفت: تحول آموزشی حوزه‌های علمیه در درجه اول مستلزم توسعه زیرساخت‌ها از جمله افزایش امکانات آموزشی و همچنین حضور علما و اساتید طراز اول در مدارس شهرستان‌هاست.
عرب خالص حوزه علمیه

حجت‌الاسلام مرتضی عرب‌خالص، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: مدارس علمیه شهرستان‌ها باید به گونه‌ای باشد که طلبه اشباع شود و برای تحقق این هدف باید اساتید مجرب و طراز اول در این مدارس حضور مستمر داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: گسترش فکری حوزه‌های علمیه هم نیاز به استفاده از روش‌های آموزشی جدید بر مبنای منابع قدیمی و سنتی دارد؛ زیرا برای بالا بردن توان علمی طلاب می‌توان همان منابع آموزشی قدیمی و سنتی را با روش‌های نوین تدریس کرد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان افزود: ملاک و معیار باید توان علمی طلاب باشد، نه صرف نمره؛ یک طلبه باید به دنبال کسب علم باشد و تا می‌تواند از اساتید بهره علمی ببرد، نه اینکه فقط به گرفتن نمره قبولی فکر کند.

 

وی با اشاره به نقش حیاتی حوزه‌های علمیه در ارتقای فرهنگی و دینی جامعه، عنوان کرد: مراکز علمی همچون حوزه و دانشگاه نقش مهمی در رفع فقر فرهنگی و جهل‌زدایی از جامعه دارند؛ اگر نقش حوزه و دانشگاه در جامعه کمرنگ شود، آسیب‌های بسیاری بر آن جامعه وارد خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام عرب‌خالص ادامه داد: علما، وارث علوم هستند و حضور آنان در حوزه‌های علمیه سبب بسط و گسترش علوم حوزوی می‌شود، از این رو مدارس علمیه نیازمند این حضور معنوی و پدرانه علما هستند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: علما با توجه به پشتوانه علمی که دارند می‌توانند برای حل بسیاری از مشکلات حوزه‌های علمیه راهکار ارائه دهند و همچنین ارتباط مستمر آنان با حوزه‌های علمیه سبب می‌شود تا مشکلات حوزه سریع‌تر به مسؤولان منتقل شود./302/831/ب1

ارسال نظرات