۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۳۹۷۶۱

تاسف دفتر حقوق بشر سازمان ملل از انحلال جمعیت الوفاق بحرین

دفتر حقوق بشر سازمان ملل از صدور حکم انحلال جمعیت الوفاق از سوی دادگاه بحرینی اظهار تاسف عمیق کرد.
جمعیت الوفاق بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، راوینا شامداسانی سخنگوی رسمی کمیساریای عالی حقوق بشر تجدید نظر مقامات منامه در اقدامات خود و لغو ممنوعیت فعالیت سازمان های حقوق بشری که اعتراض خود را به صورت مسالمت آمیز مطرح می کنند، خواستار شد.

 

به گزارش ایرنا، وی افزود: با وجود درخواست های جامعه بین الملل از بحرین برای خاموش کردن شعله تشنج های نگران کننده ،متاسفانه این کشور همچنان مصر به انحلال جمعیت الوفاق است.

 

سازمان شفافیت بین الملل نیز از دولت بحرین خواست، ممنوعیت سفر فعالان سیاسی مخالف فساد و سایر فعالان جامعه مدنی این کشور را لغو کند.

 

این سازمان روز جمعه با انتشار بیانیه ای با این مضمون همچنین از مسوولان منامه خواست ممنوعیت سفر دو رییس کنونی و پیشین سازمان شفافیت شاخه بحرین را لغو کرده و با حمایت از جامعه مدنی این کشور پیگرد فعالان سیاسی را متوقف کرده و به تعهدات خود درقبال تضمین حقوق جامعه مدنی عمل کند.

 

این بیانیه حاکی است: مقامات رسمی منامه باید با تضمین امنیت جانی منتقدان فساد و ستم آزادی فعالان سیاسی و مدنی را تامین کنند.

 

سید شرف الموسوی رییس جمعیت شفافیت بحرین و عبدالنبی العکری رییس اسبق این جمعیت و یکی از کارکنان تشکل مزبور از جمله کسانی هستند که بدون ارایه هیچ توضیحی از سوی مقامات این کشورممنوع السفر شده اند.

 

سازمان شفافیت بین الملل پیش از این نیز ایجاد تنگنا و ارعاب فعالان مدنی مخالف فساد در بحرین را به شدت محکوم کرده بود.

 

بحرین در سال ۲۰۱۰ توافقنامه بین المللی مقابله با فساد را امضا کرده است./847/ب102/د

ارسال نظرات