۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۳۹۷۹۱
دبیر شوراي عالي آزاد انديشي ديني دانشگاه آزاد اسلامي:

مطالبات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد

دبیر شوراي عالي آزاد انديشي ديني دانشگاه آزاد اسلامي با بیان این که مطالبات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: در همین راستا رشته نظريه پردازي و آزاد انديشي در دانشگاه آزاد اسلامي در حال تأسيس است.
کرسی های آزاداندیشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، كارگاه آزادانديشي با موضوع مباني قرآني در آزادانديشي ديني امروز با تدريس حجت الاسلام دكتر اميرعلي لطفي، دبير شوراي عالي آزاد انديشي ديني دانشگاه آزاد اسلامي، در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامي تبريز برگزار شد.


حجت الاسلام لطفي، دبير شوراي عالي آزادانديشي ديني دانشگاه آزاد اسلامي در سخنانی با بیان این‌که ارتقای سطح معرفتی دانشجویان و اساتید جزء مطالبات رهبر انقلاب است، گفت: آزاداندیشی و آزادي‌خواهي شعار اصلي انقلاب اسلامي بوده است، از سوی دیگر قانون اساسي و نهادهاي كشور بر مبناي آن تشكيل يافته است.


دبير شوراي عالي آزادانديشي ديني دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اهداف و برنامه های این شورا، تصريح كرد: اين شورا در دانشگاه آزاد اسلامي نزديك 21 ماه است که تأسيس شده و به دنبال تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه‌ها است.


حجت الاسلام لطفي افزود: براساس مصوبات شوراي آزادانديشي دانشگاه آزاد اسلامي از مهرماه سال تحصيلي جديد دو واحد درسي در سه واحد دانشگاه آزاد اسلامي تهران تدريس خواهدشد و از بهمن ماه امسال نيز اين درس در كليه واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي ارائه و تدريس مي شود.


وی با بیان این‌که رشته نظريه پردازي و آزادانديشي در دانشگاه آزاد اسلامي در حال تأسيس است، تصریح کرد: 60 درصد كارها انجام شده و نيز در حال مطرح كردن بحث آزاد انديشي در سطح جهان اسلام نيز هستيم؛ که به زودی نتایج بدست آمده در سطح کلان مورد اجرا قرار خواهد گرفت.


همچنین انگجی، رييس دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربايجان شرقي در سخنانی با تشريح نحوه تأسيس اولين واحد دانشگاهي در سطح كشور در تبريز شهر اولين ها و ارائه آمار و عملكرد واحدهاي استان آذربايجان شرقي گفت: امروزه 50 درصد آموزش عالي كشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در حوزه و دانشگاه، افزود: در دانشگاه ها كرسي هاي آزادانديشي كمرنگ است و انتظار مي رود با به وجود آوردن فضاي مناسب  در دانشگاه ها بدون دغدغه به بيان نظرات سازنده پرداخته شود.


گفتنی است، آسيب شناسي و موانع و محدوديت هاي آزادانديشي با تدريس حجت الاسلام يونسي و مسائل و مصاديق آزادانديشي با تدريس حجت الاسلام والمسلمین محسن غرويان عضو شوراي عالي آزاد انديشي ديني  از دیگر برنامه های این دوره آموزشی خواهد بود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات