۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۳۹۸۰۷
امام جمعه شاهین‎دژ:

برجام مانع از اتخاذ سیاست عزتمندانه دولتمردان در مورد بحرین نشود

امام جمعه شاهین‎دژ علت عدم اتخاذ سیاست عزتمندانه و مقتدر دولتمردان ایران در مقابل جنایات حکومت بحرین و مظلومیت شیخ عیسی قاسم را توجه بیش از حد آنان به مسأله برجام دانست و گفت: برجام نباید مانع از اتخاذ سیاست عزتمندانه دولتمردان شود.
امام جمعه شاهین دژ

حجت‌الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین‌دژ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ضمن محکوم کردن جنایت‌های بی‌شرمانه حکومت بحرین در حق شیعیان این کشور به ویژه صدور حکم محاکمه شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: دولت به علت توجه بیش از حد به برجام، هنوز سیاست عزتمندانه و مقتدرانه ای در مقابل جنایات حکومت بحرین و مظلومیت شیخ عیسی قاسم اتخاذ نکرده است.

 

وی تصریح کرد: برجام نباید مانع از اتخاذ سیاست عزتمندانه دولتمردان در برابر کشتار مسلمانان و مظلومان شود.


خطیب جمعه شاهین دژ با اشاره به هشدار سردار سلیمانی به حکومت بحرین در مورد لغو تبعیت شیخ عیسی قاسم، تأکید کرد: اگر دولتمردان کشور به یاری سردار سلیمانی آمده و این عمل شنیع خلفای بحرین را محکوم می‏ کردند، دولت بحرین جرات گستاخی بیشتر را از دست داده و محتاط‎ تر عمل می‎کرد.


حجت‌الاسلام باقری اتخاذ سیاست‌های شجاعانه و عزتمندانه را عامل تداوم عزت ایران و اسلام دانست و تأکید کرد: اگر سکوت دولتمردان ادامه یابد در درازمدت موجب سرافکندگی کشور شده و مظلومان عالم از جمهوری اسلامی ایران ناامید می شوند.


جنایات بحرین با هدف سرکوب انقلاب اسلامی وابسته به تفکر شیعی است
استاد حوزه علمیه ممانعت از بروز و ظهور انقلاب اسلامی نوپایی در بحرین که وابسته به تفکر و مکتب شیعی است را از جمله علل سرکوب شیعیان و رهبران آنان به ویژه لغو تبعیت و صدور حکم محاکمه شیخ عیسی قاسم دانست و تصریح کرد: برخلاف میل مستکبران عالم جرقه‎های انقلاب در کشورهایی چون یمن، بحرین و حتی خود آمریکا زده شده و به زودی انفجار نور دیگری در جای جای جهان رخ می‌دهد.

 

حجت‎الاسلام باقری با توجه به عدم کفایت سردمداران برخی کشورهای اسلامی، به تبیین نقش مردم مستضعف عالم پرداخت و گفت: مردم غیور جوامع اسلامی به دنبال فرصت‎ هستند تا با توکل بر خدا و الگو قرار دادن نهضت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران به ایفای نقش خود در جهان بپردازند.

 

وی جامعه‌ای عاری از کدخدا و کدخدامنشی را خواست مردم ستمدیده جهان عنوان و اضافه کرد: روزی مردم جهان عاری از کدخدا را جشن گرفته و زندگی خود را سرشار از حس عزت و آزادی ادامه می‎دهند.

 

سازمان‎های بین‎المللی تنها به دنبال تأمین منافع غرب‌ هستند

امام جمعه شاهین‎دژ با اشاره به سکوت سازمان‌های بین‌المللی در مقابل ظلم و جنایت‎های دول عربی به ویژه بحرین در حق شیعیان، ابراز کرد: سازمان‎های بین‎المللی و حقوق بشر به مثال گاوی است که هیچ وقت بچه خود را له نمی‎کند و تأمین منافع غرب تنها خواست و هدف آن‏ها است.

 

وی با بیان اینکه سازمان‎های بین‎المللی همگی دست‎نشانده غرب‎ هستند، افزود: سوریه، عراق، یمن، لیبی، نیجریه، بحرین و دیگر مناطق شیعه نشین مورد حملات تروریستی و ضدبشر دوستانه قرار می‌گیرند و این در حالی است که سازمان‏ های جهانی تنها به فکر تأمین امنیت دول غربی بوده و هیچ حرکت نسنجیده‎ای که مخالف با امنیت این دولت‎ها باشد انجام نمی‎دهند.

 

مسؤول حوزه‎های علمیه شاهین‎دژ با اشاره به عدم توانایی سازمان بین‎الملل در محکوم کردن عربستان و اعتراف مسؤولان این سازمان به وجود چنین ضعفی، گفت: با این وجود جز از مردم مظلوم دنیا نباید انتظار تلاش برای تحقق عدالت جهانی داشت./936/302/ب2

ارسال نظرات