۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۴۰۰۲۸
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

تبیین صحیح سبک زندگی اسلامی تنها راه مقابله با گسترش زندگی غربی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: سبک زندگی اسلامی به صورت کامل باید تبیین و عمل شود تا جوانان به سبک زندگی غربی متمایل نشوند.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محسن شکرنیا، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آدربایجان غربی ظهر امروز در نشست هم اندیشی عملی کردن مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی که در حوزه هنری این استان برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای مادی تبیین روش استفاده صحیح از امکانات مسأله مهمی است که در منابع دینی و اعتقادی ما مشخص شده است.

 

وی با بیان اینکه برای مراعات آداب و رسوم دینی باید به سمت الگو برویم، ادامه داد: بیش از 2 هزار مورد روش و سیاق زندگی اسلامی تبیین شده است که همه روزه با آن ها به نوعی مواجه بوده و عمل می کنیم، مانند حضور در عروسی ها، مهمانی ها، محل های تفریحی و ورزشی و مانند آن که از نظر سبک زندگی اسلامی دارای اهمیت است.

 

شکرنیا به لزوم هماهنگ سازی رفتاری با آموزه های دینی و سبک زندگی طیبه ائمه معصومین(ع) و بزرگان و علمای دین اشاره و اضافه کرد: اگر عملا سبک زندگی بزرگان و علما را برای خود الگو قرار ندهیم در پیاده کردن سبک زندگی اسلامی موفق عمل نمی کنیم.

 

وی به سیر صعودی گرایش مردم به سبک زندگی جوامع غربی اشاره و تصریح کرد: استفاده از کلمات نامتعارف غربی در معاشرت ها و ابتلا به رفتارها و عملکردهای غیراسلامی و انسانی همگی انحراف از اسلام اصیل و مبانی دینی بوده و براساس الگوهای اسلامی زندگی نمی شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به تبیین کتب و آثار فاخر در زمینه تبیین آداب و رفتار زندگی طبق آداب مورد پذیرش دین اسلام اشاره کرد و افزود: بیش از 2 هزار مورد رفتارها و عملکردهای موافق با معیارهای دینی تبیین شده که باید همگی رعایت شود تا سبک زندگی اسلامی رواج یافته و جوانان به سبک زندگی غربی متمایل نشوند./936/203/ب2

ارسال نظرات