۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۴۰۰۶۷
رییس مرکز تخصصی مهدویت:

خانواده مدیران سطح انتظارات خود را پایین بیاورند

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با بیان این‌که برای حفظ سلامت جامعه اسلامی باید خانواده مدیران سطح انتظارات خود را پایین بیاورند، گفت: بسیاری از اختلاس ها، رشوه ها و دریافت های غیر متعارف به دلیل این است که نان آور خانه تحت فشار قرار گرفته است.
حجت الاسلام کلباسی

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مدیران و کسانی که در چشم مردم هستند از نظر الگودهی به مردم نقش مؤثری دارند، اظهار داشت: یک مسؤول چه از نظر مدیریت اداری، و چه مسائل علمی و فرهنگی در موقعیت الگودهی به مردم قرار دارد و می تواند در فرهنگ سازی یک مسأله در جامعه نقش پررنگی داشته باشد.

 

ضرورت حفظ سلامت جامعه اسلامی

رییس مرکز تخصصی مهدویت بر ضرورت حفظ سلامت جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: اگر بخواهیم سلامت جامعه خود را حفظ کنیم باید ابتدا از مدیران شروع کنیم و اگر یک مسؤولی که در رأس مدیریت یک نهاد بزرگ قرار دارد مسائل اخلاقی را رعایت نکند و از ربودن اموال بیت المال ابایی نداشته باشد، جامعه وارد یک مسابقه خطرناک برای غارت و دزدی شده و آسیب های فراوانی متوجه آن جامعه می شود.

 

وی ادامه داد: به حکم عقل و روایات معصومین بایستی مدیران جامعه در زندگی از تجملات دوری کنند، چراکه اگر فریفته مال دنیا شوند، هم دین و هم دنیای خود را به خطر انداخته‌اند و شیطان وارد زندگی آنها می شود، ولی انسانی که ساده زیستی را سرلوحه کار خود قرار داده کمتر دچار مشکلات و گناهان می شود چراکه ریشه بدی ها را خشکانده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با بیان این که یکی از دلایل پیدایش این چنین مدیرانی در جامعه خانواده های آن ها هستند، اضافه کرد: خانواده های مسؤولان باید سطح انتظارات خود را پایین بیاورند چرا که بسیاری از اوقات اعوجاج و انحراف یک مدیر که سرپرست خانواده است به دلیل توقعات بالای همسر و فرزندانشان است.

 

وی افزود: بسیاری از اختلاس ها، رشوه ها و دریافت های غیر متعارف به دلیل این است که نان آور خانه تحت فشار قرار گرفته است و به عقیده من یکی از مصادیق کمک در راه خیر همین موضوع است که کمی از توقعات خود را کم کنیم که بخشی از این موضوع البته بر عهده مسؤولان فرهنگی و تربیتی جامعه است.

 

در عمل از اهل بیت(ع) تبعیت کنیم

رییس مرکز تخصصی مهدویت با تأکید بر این که همه ما خودمان را پیرو اهل بیت(ع) می دانیم، خاطرنشان ساخت: این که فقط در زبان ادعای شیعه بودن داشته باشیم کاری را حل نمی کند، بنابراین اگر بخواهیم در مقام عمل از مولای متقیان پیروی کنیم، باید بدانیم ایشان در جایگاه حاکم جامعه اسلامی که بالاترین مقام به حساب می آید همیشه ساده زیست بود و حتی در شب آخر عمر شریفشان که در خانه دخترش میهمان بود بیش از یک غذا نخورد./1330/ت302/ی

خبرنگار: داود جعفری

 

ارسال نظرات