۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۴۰۰۷۱
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

معضلات فرهنگی امروز کشور نتیجه عدم توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که روحانیت باید دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی را با  دقت و حساسیت مناسب برای جامعه تبیین کند، گفت: متأسفانه علیرغم تأکیدات و هشدار مکرر مقام معظم رهبری درباره هجمه های فرهنگی، عده ای در کشور در مسیر دیگری گام برداشتند که نتیجه آن معضلات و ناهنجاری های گسترده فرهنگی در کشور است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست جامعه روحانیت شهرستان قائمشهر با اشاره به نقش اثرگذار روحانیت در تاریخ، گفت: حضور همراه با بصیرت و هوشیاری علما و روحانیت مانع تحقق توطئه های دشمنان شده است.

 

وی روحانیت را مدافع حقیقی دین و ارزش های اسلامی و انقلابی دانست و افزود: عزت و عظمت امروز اسلام ناب را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت اصیل هستیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت اصیل و با بصیرت هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده است، تصریح کرد: بی تفاوتی و سکوت هیچ گاه در مرام روحانیت آگاه و بصیرت جایگاهی نداشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بر ضرورت حضور در صحنه روحانیت تأکید کرد و با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور روحانیت در صحنه های مختلف انقلاب هستیم، خاطرنشان کرد: هر گاه روحانیت در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش های دینی حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد دشمن از مواضع خود عقب نشینی کرده است.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که دشمن همواره از حضور در صحنه روحانیت عصبانی بوده و هراسان است، تصریح کرد: ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت را یکی از توطئه های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که روحانیت امروز رسالت سنگین تری از هر زمان دیگری بر عهده دارد، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب پس از ناکامی در جنگ تحمیلی امروز در عرصه فرهنگی و اقتصادی با ملت ایران وارد یک جنگ تمام عیار شده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که جبهه کفر به سرکردگی آمریکای جنایت کار با همه توان و قوا در برابر ملت ایران ایستاده است، خاطرنشان کرد: آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران است و همه باید بدانند که آمریکایی ها هیچ گاه نمی توانند با ملت ایران دوست باشند چون آنها با اصل اسلام و انقلاب مشکل دارند.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که آمریکا در 37 سال اخیر از هر روزنه ای برای نابودی انقلاب اسلامی استفاده کرد، گفت: ترور، جنگ، تحریم های اقتصادی و هجمه های فرهنگی تنها بخشی از هربه های آمریکایی ها برای فشار و تضعیف انقلاب اسلامی بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسالت امروز روحانیت روشنگری و آگاهی بخشی جامعه نسبت به توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب به ویژه آمریکایی ها است، خاطرنشان کرد: روحانیت با بصیرت کشورمان باید امروز با عزمی راسخ در عرصه دفاع از انقلاب حاضر باشد و به شبهات دشمنان پاسخ دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که علما و روحانیان در طول تاریخ همواره دغدغه دینداری و دفاع از اسلام ناب داشتند، تصریح کرد: خطر تحریف در دین با حضور در صحنه روحانیت به یأس و ناامیدی برای دشمنان تبدیل شد.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که روحانیت آگاه و با بصیرت همواره با شهامت و شجاعت مواضع خود در مسائل مختلف اعلام می کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی در جریان فتنه و مسائلی از این قبیل به سکوت اکتفا کردند که این سکوت هیچ گاه به نفع جبهه حق نبوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان این که امروز روحانیت باید با تحلیل های روز جامعه به خوبی آشنا باشد تا بتوانند به جامعه بصیرت و آگاهی بدهد، افزود: اگر یک روحانی با اوضاع سیاسی کشور و جهان به خوبی آشنا باشند می تواند مسیر صحیح را به جامعه نشان دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که یک مبلغ دینی باید به علوم روز مجهز باشد تا بتواند به خوبی پاسخگوی شبهات سنگین دشمنان در جامعه اسلامی باشد، ادامه داد: روحانیت باید امروز پرچم اسلام و دیندار را همچنان با اقتدار برافراشته نگاه دارد.

 

امام جمعه قائمشهر همچنین به مباحث فرهنگی کشور اشاره کرد و با بیان این که روحانیت باید دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی را با  دقت و حساسیت مناسب برای جامعه تبیین کند، گفت: متأسفانه علیرغم تأکیدات و هشدار مکرر مقام معظم رهبری در خصوص هجمه های فرهنگی عده ای در کشور در مسیر دیگری گام برداشتند که نتیجه آن معضلات و ناهنجاری های گسترده فرهنگی در کشور است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان، نقش روحانیت در کشور در جامعه اسلامی را فرهنگ ساز دانست و خاطرنشان کرد: حراست از مرزهای عقیدتی و فرهنگی جامعه دینی از مهم ترین رسالت روحانیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه سخنان خود به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که روحانیت باید در منابر و خطبه های خود به تبیین صحیح مسأله اقتصاد مقاومتی بپردازد، گفت: متأسفانه هنوز بخش مهمی از جامعه ما با اصول و سیاست های اقتصاد مقاومتی آشنایی ندارند.

 

وی با بیان این که تبیین و روشنگری روحانیت در این خصوص می تواند به فرهنگ سازی موضوع اقتصاد مقاومتی در جامعه کمک کند، افزود: امروز کلید حل مشکلات اقتصادی کشور تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت فقیه به کشوری قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: همگان باید بدانند که ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام است./950/202/ب3

 

ارسال نظرات