۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۴۰۰۹۵
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

نماز جمعه نمایش اقتدار و عزت مسلمانان در برابر دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری نماز جمعه را عامل اقتدار مسلمانان دانست و گفت: حضور مردم در نماز جمعه از ارکان اصلی برگزاری مانور هفتگی در نمایش اقتدار، وحدت و عزت مسلمانان در برابر دشمن است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت‌الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فضیلت‌های شرکت در نماز جمعه، گفت : حضور مردم در نماز جمعه از ارکان اصلی برگزاری مانور هفتگی در نمایش اقتدار، وحدت و عزت مسلمانان در برابر دشمن است.

 

وی با اشاره به شاخصه‌های مهم نماز جمعه، ابراز داشت: نمازگزاران با درک درست و آگاهی کامل از واجب بودن نماز جمعه و تبعیت از رهبری و با هدف کسب تقوا و فضیلت در نماز جمعه شرکت می‌کنند و این بصیرت، شناخت و آگاهی شاخص مهم صفوف نماز جمعه است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تقویت روحیه همدلی و وحدت و ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان در برابر مسلمانان را از آثار و برکات برگزاری نماز جمعه در بلاد اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: آیین وحدت‌ بخش نماز جمعه با ویژگی سیاسی و بصیرت دهی به مردم و معنویت خود دشمنان را در ضربه اساسی به اسلام مأیوس کرده است.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه امام‌جمعه در برگزاری فریضه نماز جمعه، افزود: شخصیت امام‌جمعه رکن دیگر نماز جمعه بوده و امام‌جمعه باید با دلسوزی نسبت به مردم و درک و شناخت کامل از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم در بیان مشکلات از میز خطابه نماز جمعه باهدف حل آن‌ها تلاش کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انتظاری نماز جمعه را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام راحل با فرمان خود در سال 58 در برگزاری نماز جمعه تلاش کرد احکام اسلام و قرآن در جامعه پیاده شود، در حقیقت نماز جمعه یک مکان برای ترویج، توسعه و فرهنگ‌سازی در حوزه دیانت و اعتقاد به اسلام است.

 

وی به اهمیت و جایگاه والای نماز جمعه درآیات و روایات قرآنی و اسلامی اشاره و ادامه داد: اینکه خدای متعال در قرآن کریم حضور در نماز جمعه را بر تمامی کارها و امور تجاری مانند خرید و فروش و کسب روزی مقدم داشته حاکی از جایگاه ویژه نماز جمعه در شریعت اسلام و برای اسلام است.

 

امام‌ جمعه جلفا با تأکید بر حضور پرشور مردم و مسؤولان در فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه، ادامه داد: شرکت در نماز وحدت‌بخش جمعه جهاد و مبارزه با نفس است، نباید حضور در نماز جمعه و یا شرکت نکردن در آن را به مسائل و مشکلات غیرمرتبط گره زد و از حضور در این فریضه مهم و ارزشمند جمعه غافل شد.

 

وی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری و تلاش استکبار برای دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: همه باید در قبال چالش‌های فرهنگی جامعه احساس مسؤولیت کنند، نماز جمعه قرارگاه فرهنگ و ایمان است و بهترین محل برای مقابله با نبرد نرم دشمن است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی بر ضرورت حل مشکل جوانان به‌ عنوان رکن اصلی جامعه در زمینه بیکاری، مسکن و ازدواج تأکید کرد و بیان داشت: میز خطابه‌های نماز جمعه و ائمه جمعه که فرماندهان قرارگاه نماز جمعه هستند می‌توانند درباره حل مشکلات جامعه و مردم وارد عمل شده و مؤثر باشند./854/303/ب2

ارسال نظرات