۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۱۳۵

مخالفت نتانیاهو با تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره جنگ غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخالفت خود با درخواست خانواده‌های کشته‌شدگان ارتش این رژیم در جنگ اخیر نوار غزه در خصوص تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره این جنگ را اعلام کرد.
نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو با تشکیل کمیته حقیقت یاب رسمی درباره جنگ تابستان سال 2014 بنا به درخواست خانواده های کشته شدگان در این جنگ، مخالفت کرد.

 

نتانیاهو همچنین در اظهاراتی گفت که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی 8 بار نشست تشکیل داد و خطر تونل هایی را که حماس در جنگ اخیر غزه استفاده کرد، مورد بررسی قرار داد و دستوراتی به ارتش برای مقابله با این تهدید صادر کرد.

 

نتانیاهو افزود: این موضوع مورد توجه قرار گرفت و ارتش نیز برای جنگ در غزه و مقابله با تهدیدات ناشی از تونل ها آمادگی داشت بنابر این تشکیل کمیته تحقیق بی معنی است زیرا هیچ بحثی درباره شکست ارتش یا سطح سیاسی رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

 

بر اساس این گزارش، خانواده های 32 نظامی اسرائیلی که در جنگ اخیر در غزه به هلاکت رسیده اند، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته اند کمیته ای مستقل را به ریاست یک قاضی به منظور تحقیق در مورد عملکرد مسئولان سیاسی و نظامی این رژیم قبل و بعد از جنگ 51 روزه در غزه تشکیل دهد.

 

این خانواده ها در پیام خود به نتانیاهو و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته اند که هرچه سریع تر باید کمیته ای برای تحقیق در مورد جنگ 51 روزه در غزه و کشته شدن 67 نظامی و 5 شهرک نشین صهیونیست در جریان آن تشکیل شود.

 

این خانواده ها همچنین از کمیته امنیت و امور خارجه کنست رژیم صهیونیستی درخواست کرده اند در پی محافظه کاری مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد جنگ 51 روزه در غزه و عدم انتشار نتایج تحقیقات کمیته پارلمانی در این زمینه، تحقیقاتی را در این باره به عمل آورد./847/ب102/ک

منبع: تسنیم

ارسال نظرات