۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۴۰۲۶۶

کتاب «تابستان سوم» در شهرستان ری رونمایی شد

کتاب «تابستان سوم» حاوی اشعاری از شاعران کشور درباره شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق (ره) شهرستان ری، معرفی و رونمایی شد.
بهشتی

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «تابستان سوم» حاوی اشعاری از شاعران کشور درباره شهید مظلوم آیت‌الله سید محمدحسینی بهشتی، در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق شهرستان ری، معرفی و رونمایی شد.

 

رحیم زریان، شاعر و تدوینگر کتاب «تابستان سوم» این کتاب را شامل سروده‌های کلاسیک و نو در رثای شهادت دکتر محمدحسینی بهشتی معرفی کرد و گفت: حجت‌الاسلام دعایی که یار دیرین نویسندگان و اهل اندیشه است، کار انتشار این اثر را در موسسه اطلاعات به انجام رساند.

 

وی ادامه داد: من با همکاری خانواده شهید دکتر بهشتی، سروده‌های 53 شاعر را در رثای شهید بهشتی گردآورده‌ام. سروده‌های این کتاب در قالب‌های غزل، مثنوی، رباعی، چارپاره و قصیده است. شاعرانی چون قیصر امین‌پور، مهرداد اوستا، فاطمه راکعی، مصطفی محدثی خراسانی و علیرضا قزوه سروده‌هایی در این کتاب دارند. نام کتاب نیز با نظر فرزند شهید بهشتی از خلال سروده‌ای از سید ضاءالدین شفیعی انتخاب شده است.



این شاعر پیشکسوت شهرستان ری با بیان این‌که شهید بهشتی هنوز هم مظلوم است، افزود: متاسفانه کنگره‌ای بین‌المللی درباره نظرات فقهی و اندیشه‌ای این شهید برگزار نشده است و کتاب‌های او به درستی برای نسل جوان معرفی نشده‌اند. امیدوارم بنیاد نشر آثار شهید بهشتی بتواند در انتشار این آثار توفیق یابد./101/813/ب1

منبع: روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری

ارسال نظرات