۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۴۰۲۸۸
امام جمعه ریحان شهر:

راه شیخ عیسی قاسم راه امام خمینی است

حجت الاسلام مجتهدی با اشاره به شخصیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، گفت: راه شیخ عیسی قاسم راه امام خمینی(ره) است؛ این مرد مبارز همانند امام احساس وظیفه کرد و بر مبنای وظیفه قدم در عرصه جهاد و مقاومت گذارد.
حجت الاسلام اکبر مجتهدی امام جمعه ریحان شهر کرمان

حجت الاسلام اکبر مجتهدی، امام جمعه ریحان شهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به تحولات منطقه، گفت: موج بیداری اسلامی از عمق نفوذ استکبار جهانی به ویژه آمریکا کاسته است و ملت ها فهمیده اند که دولتمردان مرتجع آن ها، چاکران دست به سینه آمریکا در منطقه هستند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی حمایت و پشتیبانی از این حرکت های آزادی خواه را وظیفه جمهوری اسلامی دانست و افزود: جمهوری اسلامی موظف است که براساس منویات انقلاب و اسلام از ملت های مظلوم آزادی خواه جهان و منطقه حمایت کند و در صورت لزوم کمک های اطلاعاتی و تسلیحاتی در اختیار آنان قرار دهد.

 

وی ادامه داد: البته این کمک ها باید تحت سیاست های جمهوری اسلامی و مصالح منطقه صورت گیرد و در صورت لزوم مخفیانه انجام شود.

 

امام جمعه ریحان شهر ابراز داشت: پیروزی بر کفر و شرک وعده الهی است و شرط تحقق این وعده استقامت و مقاومت ملت های مسلمان است.

 

وی به جنایات آل خلیفه در بحرین اشاره کرد و گفت: آل خلیفه و آل سعود مهره آمریکا در منطقه و صد در صد وابسته به جبهه کفر و شرک هستند.

 

حجت الاسلام مجتهدی با اشاره به شخصیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، گفت: راه شیخ عیسی قاسم راه امام خمینی(ره) است؛ این مرد مبارز همانند امام احساس وظیفه کرد و بر مبنای وظیفه قدم در عرصه جهاد و مقاومت گذارد.

 

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی پرچم دار مقاومت در جهان  و قوت قلب جریان های آزادی خواه منطقه است.

 

این کارشناس مسائل مذهبی با انتقاد از دستگاه دیپلماسی کشور، گفت: واکنش و محکومیت جنایات آل خلیفه وظیفه دستگاه دیپلماسی است.

 

امام جمعه ریحان شهر به سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر ظلم، جنایت و تبیعیض حکام بحرین اشاره کرد و افزود: سازمان های بین المللی آلت دست استکبار جهانی هستند و تنها در جهت تامین منافع قدرت ها حرکت می کنند.

 

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی باید از تحولات منطقه بهترین استفاده را داشته باشد.

 

امام جمعه ریحان شهر با اشاره به عمق نفوذ علما و مراجع قم، مشهد و نجف، ابراز داشت: حمایت از علمایی مانند شیخ عیسی قاسم فرض و واجب است تا خط مقاومت قدرتمند‌ تر به کار خود ادامه دهد.

 

حجت الاسلام مجتهدی در پایان با بیان اینکه عدم واکنش قاطع، جدی و عملی جهان اسلام، سبب شده که هر روز شاهد ظلم آشکارتری در حق علما دینی باشیم، گفت: استکبار جهانی از قدرت علمای دینی غافل است؛ بر این اساس هر چند وقت یکبار که مشاهده می کند یک شخصیت عالم دست به حرکت آزادی خواهی زده است، اقداماتی را در جهت کنترل و محدودیت حرکت آن عالم انجام می دهد./302/9701/ب1

ارسال نظرات