۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۴۰۳۴۷
یکی از روحانیان بحرین:

آل‎خلیفه از منطق تروریست‎ها استفاده می‎کند

یکی از روحانیان بحرینی تصریح کرد که آل‎خلیفه مطابق افکار جریان‎های تروریستی و حامیانش در خارج قدم بر می‎دارد.
حجت الاسلام شیخ علی کربابادی، از روحانیان و مبارزان بحرینی

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی کربابادی، از روحانیان و مبارزان بحرینی در گفت‎وگو با شبکه العالم به بررسی روند محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور از سوی حکومت آل‎خلیفه پرداخت و گفت: مردم با قدرت از شیخ عیسی قاسم دفاع می کنند و اجازه هیچ گونه توهین و تعدی به رهبرشان را نمی‎دهند.

 

حجت الاسلام کربابادی نسبت به عواقب و پیامدهای فشار به شیعیان و علما هشدار داد و گفت: محاکمه علمایی نظیر آیت الله عیسی قاسم پیامدهای منفی در داخل کشور و سطح بین الملل درپی خواهد داشت. از مردم بحرین توقع داریم که با حضور پرشور خود در خیابان‎ها و برگزاری تظاهرات‎ اقدامات آل‎خلیفه را محکوم کنند.

 

وی با اشاره به سرکوب شدید انقلابیان، فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران ادامه داد: آل‎خلیفه مطابق منطق و تفکرات جریان‎های تروریستی و حامیانش در خارج به قلع و قمع شیعیان و مخالفان می‎پردازد.

 

امکان یورش نظامیان آل‎خلیفه به حامیان شیخ عیسی قاسم

 

این روحانی بحرینی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان یورش نیروهای امنیتی آل‎خلیفه به سپر انسانی اطراف منزل شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: آل‎خلیفه از عقل و منطق صحیحی پیروی نمی‎کند بر همین اساس پیش بینی اقدامات آن بسیار سخت و غیر ممکن است.

 

وی با اشاره به تاکید رهبر شیعیان بحرین بر فعالیت انقلابی‎ها بر اساس اصول و روش‎های مسالمت آمیز بیان داشت: با وجود اینکه علمای این کشور همیشه بر تقریب بین مذاهب اصرار فراوانی دارند آل‎خلیفه چندین سال است که هر گونه اقدامی در این رابطه را به شدت محکوم و جلوگیری می‎کند.

 

حجت الاسلام کربابادی ادامه داد: آل‎خلیفه در حالی برای ایجاد فتنه طائفه ای و درگیری بین مذاهب پافشاری می‎کند که آینده بحرین را در هاله‎ای از ابهام فرو برده است. گزارش موسوم به البندر، به خوبی نشان می دهد که آل‎خلیفه چگونه برای فتنه انگیزی برنامه ریزی می‎کند.

 

وی آل‎خلیفه را حکومتی بی قانون و ظالم خواند و خاطرنشان کرد: آل‎خلیفه بسیاری از اطرافیان آیت الله شیخ عیسی قاسم اعم از استادان و نمایندگان سابق پارلمان بحرین را بازداشت کرده است.

 

گفتنی است که با وجود تشکیل جلسه دادگاه، شیخ عیسی قاسم و دو متهم دیگر پرونده «پولشویی و جمع‌آوری پول بدون مجوز» در جلسه حاضر نشدند و جلسه دادگاه به 14 آگوست (24 مرداد ماه) موکول شد./994/ب933/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات