۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۴۰۳۵۷

اهانت به قرآن در انیمیشن بریتانیایی

صحنه‌ای از انیمیشن معروف «سام آتشنشان» که در آن شخصیت اصلی داستان پاهای خود را روی صفحه‌ای از قرآن قرار می‌دهد و بر روی آن سُر می‌خورد، جنجالی در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.
انیمیشن

به گزارش خبرگزاری رسا، صحنه موهن به قرآن مربوط به اپیزودی است که اولین بار در سال ۲۰۱۴ پخش شد و در آن «الویس» شخصیت اصلی داستان در حالی که سینی چای در دست دارد، روی صفحه‌ای از قرآن سُر می‌خورد.

 

یکی از مسؤولان برنامه «میلک شیک» که انیمیشن فایرمن سام در آن ارائه شده، در این باره گفت: این صحنه حذف شده است و تا زمانی که ادعاهای مطرح شده علیه آن از سوی «هیت اینترتینمنت»، شرکت سازنده آن بررسی نشده، پخش نخواهد شد.


به گزارش ایکنا، ماتل، صاحب «هیت اینترتینمنت» در بیانیه‌ای از بینندگان به خاطر این صحنه عذرخواهی کرد.


در این بیانیه آمده است: به ما اطلاع داده شد که در صحنه‌ای از این انیمیشن صفحه‌ای از قرآن نمایش داده می‌شود. این صفحه قرار بود یک متن ناخوانا را به نمایش بگذارد و ما عمیقاً به خاطر این اشتباه متأسفیم و بابت هر نوع اهانتی که این صحنه به‌وجود آورده است، عذرخواهی می‌کنیم.


ماتل افزود: ما دیگر با استودیویی که مسؤول این اشتباه بوده است، کار نخواهیم کرد. همچنین باید بگوییم که سریعاً برای حذف این صحنه اقدام کردیم و شیوه‌های تولید محتوای انیمیشن‌های خود را بازبینی خواهیم کرد تا بار دیگر چنین اشتباهاتی رخ ندهد.


دیوید جونز، کارگردان فایرمن سام پیش‌تر به دلیل اعتراض علیه عدم بازرسی یک زن محجبه در فرودگاه و توهین به حجاب مورد انتقاد قرار گرفته بود./982/ب103/د

ارسال نظرات