۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۴۰۴۱۱
یکی از روحانیان لبنان:

عدم نزاع شیعه و سنی از نتایج رهبری شیخ عیسی قاسم در بحرین است

رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان از عدم واکنش جهانیان برای مقابله با اقدامات ظالمانه آل‎خلیفه انتقاد کرد.
شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، بر ضرورت حمایت و یاری مظلومان تاکید کرد و گفت: آل‎خلیفه در چند سال اخیر به مردم بحرین ظلم و ستم‎های بسیاری کرده است.

 

وی از بی توجهی مجامع بین المللی نسبت به رویدادهای بحرین انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: باوجود اقدامات آل‎خلیفه در سرکوب شیعیان و محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم هیچ واکنشی از سوی مجامع بین المللی مشاهده نمی‎کنیم.

 

رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان افزود: توقع و انتظار انقلابیان بحرین از مجامع بین المللی برای ایستادگی در مقابل آل‎خلیفه بیهوده است زیرا آنان هیچ اقدام عملی به نفع مردم مظلوم این کشور انجام نمی‎دهند.

 

وی با اشاره به عدم حضور شیخ عیسی قاسم در دادگاه آل‎خلیفه تصریح کرد: بصیرت مردم و رهبری شیخ عیسی قاسم موجب شده است که ملت بحرین در دام حیله و نیرنگ‎های آل‎خلیفه برای ایجاد درگیری بین شیعیان و اهل سنت قرار نگیرند.

 

آل‎خلیفه با محاکمه شیخ عیسی قاسم وارد ماجراجویی بی‎پایانی شده است

 

جواد عبدالوهاب، روزنامه نگار بحرینی نیز محاکمه شیخ عیسی قاسم را موجب افزایش بحران در این کشور دانست و اظهار داشت: آل‎خلیفه با محاکمه رهبر شیعیان بحرین، خود را در مقابل ملت قرار داد و وارد ماجراجویی بی پایانی شد.

 

وی سلب تابعیت و محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم را احمقانه و اشتباهی آشکار توصیف کرد و افزود: مردم بحرین از زمان سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم تاکنون با پوشیدن کفن در مقابل منزل این عالم تجمع کردند و نشان دادند که تا چه اندازه نسبت به توهین آل‎خلیفه به علمای شیعه حساس هستند.

 

این رونامه نگار بحرینی با اشاره به جنایت آل‎خلیفه در میدان الؤلؤ در سال 2011 میلادی خاطرنشان کرد: گفت‎وگو و نشستن دور میز مذاکره با آل‎خلیفه هیچ نفعی برای ملت بحرین ندارد. امروز وضعیت انقلاب بحرین تغییر کرده و وارد فاز دفاع شده بر همین اساس آل‎خلیفه نسبت به اقدامات و واکنش‎های مردم به شدت هراسان است./994/ب933/د

ارسال نظرات