۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۴۰۴۱۹
مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

طلاب شاغل در آموزش و پرورش توانمندسازی می‌شوند

حجت‌الاسلام ملکی از توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش با برگزاری دوره آموزشی اصول و روش‌های تألیف کتب درسی برای مؤلفان حوزوی و آموزش اصول و فنون مشاوره خبر داد.
حجت الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ملکی عصر امروز در دومین نشست ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم خاطرنشان کرد: آیت الله حسینی بوشهری در مدت مدیریت خود، تلاش های خوبی را در همکاری های حوزه با آموزش و پرورش داشتند و اولین موافقیت نامه بین دو دستگاه به دست ایشان امضا شد؛ امیدواریم در دوره تصدی مدیریت حجت الاسلام والمسلمین اعرافی شاهد استمرار و پیشرفت این حرکت مقدس باشیم.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره گذراندن دوران سربازی طلاب در مدارس آموزش و پرورش اظهار داشت: استفاده از دوره خدمت ضرورت طلاب در آموزش و پرورش از دیگر فعالیت هایی بود که قریب به 4 سال پیگیر بودیم که سال گذشته به ثمر نشست و رهبر معظم انقلاب موافقت کردند که سهمیه ای از طلاب در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد که اقداماتی انجام شده، اما نتیجه ای مشاهده نشده است، این فرصت در حال هدر رفتن است و اگر امسال نتوانیم این سهمیه را جذب کنیم، در سال های بعد نیز نخواهیم توانست به ثمر برسانیم.

 

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: تدوین و تصویب ابلاغ برنامه ها در دو بخش ستادی و استانی از دیگر طرح ها بود و برای اولین بار شاهد بودیم که با همت و تلاش جمعی صدها نفر در قالب کار گروه ها فعالیت کردند و برای اولین بار 155 برنامه برای آموزش و پرورش برای سال آینده تعریف شده است.

 

وی گفت: اولین برنامه، پیگیری تأسیس رشته تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه های علمیه برای تعمیق باورهای دینی دانش آموزان است؛ این برنامه، مطالبه ای است که رهبر معظم انقلاب داشتند و چندین سال است که در آینده ای نزدیک شاهد به بار نشستن این مطالبه بسیار مهم باشیم.

 

حجت الاسلام ملکی درباره برگزاری دوره توانمندسازی طلاب استخدامی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش در سال 95 است؛ این فعالیت از سال گذشته شروع شد؛ با توجه به این که بالغ بر 10 هزار روحانی شاغل در آموزش و پرورش به صورت استخدام رسمی وجود دارد، ظرفیت بسیار چشمگیر و قابل توجهی است که از سال گذشته قرار شد این طلاب را در دوره های آموزشی ساماندهی کنیم و از ظرفیت آنها استفاده شود که اولین دوره در استان فارس برگزار شد و در برنامه های امسال و سال آینده نیز دنبال خواهد شد.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی اصول و روش های تألیف کتب درسی برای مؤلفان حوزوی از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش در سال جاری به شمار می آید؛ آموزش اصول و فنون مشاوره به طلاب شاغل در آموزش و پرورش نیز از دیگر فعالیت ها است که این مسأله درخواست جدی بخش های مختلف آموزش و پرورش بوده و با مرکز مشاوره هماهنگی هایی صورت گرفته و امیدواریم در سال جاری اولین دوره برگزار شود.

 

علاقه مندی معلمان برای تحصیل در حوزه های علمیه

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به علاقه مندی معلمان برای تحصیل در حوزه های علمیه تصریح کرد: زمینه سازی برای ادامه تحصیل فرهنگیان در حوزه های علمیه از دیگر برنامه ها است؛ بسیاری از همکاران فرهنگی متقاضی ادامه تحصیل در حوزه هستند؛ بیش از یک میلیون همکاران فرهنگی داریم و این ظرفیت عظیمی است که نمی توان از آن چشم پوشید.

 

وی افزود: اگر بتوانیم فرهنگیانی که در اختیار آموزشی و پرورش هستند را توانمند کنیم، قطعا هر کدام می توانند نمادی از حضور حوزه های علمیه در آموزش و پروش باشند و اظهار تمایل زیادی دارند تا زمینه ای فراهم شود که بتوانند علوم حوزوی را فرا بگیرند.

 

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: بسیاری از طلابی که در آموزش و پرورش شاغل شده اند، ارتباطشان با حوزه قطع شده است و قصد داریم که امسال برنامه توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش را در 5 استان با ظرفیت 700 نفر برگزاری کنیم که از حوزه علمیه، اساتید این دوره و همچنین محتوای درسی را خواستاریم.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: درخواست داریم که بخشی از پایان نامه های طلاب سطح سه و چهار در راستای مسائل پژوهشی آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتوانیم از طرح ها بهره گرفته شود./822/پ202/ی

ارسال نظرات