۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۴۰۵۷۱

امضای یادداشت تفاهم میان مجمع جهانی تقریب و وزارت اوقاف سوریه

یادداشت تفاهم همکاری میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و وزارت اوقاف سوریه در دمشق به امضا رسید.
امضای یادداشت تفاهم میان مجمع جهانی تقریب و وزارت اوقاف سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی مراسمی و با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب و محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه یادداشت تفاهمی میان مجمع جهانی تقریب و وزارت اوقاف سوریه در دمشق به امضا رسید.

 

آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب بعد از امضای این یادداشت تفاهم در گفت و گو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: در یادداشت تفاهمی که میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و وزارت اوقاف سوریه مقرر شده است که هیئت مشترکی از سوی دو طرف تشکیل گردد و این هیئت نسبت به برنامه‌های آینده همکاری میان مجمع جهانی تقریب و وزارت اوقاف سوریه برنامه‌ریزی کند.

 

وی افزود: این برنامه‌ریزی‌ها بیشتر حول فعالیت‌هایی خواهد بود که در جهت نزدیکی هرچه بیشتر ملت‌های جهان اسلام، فرقه‌ها و مذاهب اسلامی و همچنین همکاری در راستای تولید دانش فقهی پیرامون فقه تقریب و وحدت و فقه مقاومت می‌باشد.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ما امروز نیاز مبرمی به تدوین فقه مقاومت و فقه وحدت و تقریب در جهان اسلام داریم.

 

آیت الله اراکی اظهار داشت: پیرامون راه‌اندازی "دارالتقریب" در دمشق توافق‌های صورت گرفته است که جزئیات این کار توسط هیئت مشترک پیگیری خواهد شد. همچنین همکاری‌های گسترده‌ای در آینده نزدیک بین مجمع جهانی تقریب و وزارت اوقاف سوریه و علمای این کشور برقرار خواهد شد که توسط هیئت مشترک جزئیات آن به زودی تدوین و نهایی خواهد شد. /1330/د102/ج

ارسال نظرات