۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۴۰۵۸۸
رییس انجمن جعفری یونان:

ايران موجب افتخار و عزت مسلمانان است

رییس انجمن جعفری یونان، ایران را کشوری خواند که توانسته است از بحران‌ها و مسیرهای سخت با موفقیت و سربلندی عبور کند و موجب افتخار و عزت مسلمانان شود.
یونان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات، فدا حسین، ريیس انجمن جعفری شیعیان  مقیم یونان به اتفاق سه نفر از مسئولین این انجمن با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در يونان با علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

در این ديدار مطالبي درباره فعالیت‌های انجمن جعفری در خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به جامعه شیعیان مقیم یونان، از سوی ريیس و اعضای شورای مرکزی انجمن بیان شد.

 

فدا حسین، گفت: حفظ هویت دینی و فرهنگی از طریق آموزش کلاس‌های عقیدتی و برگزاری مناسبت‌های دینی اهم فعالیت‌های این انجمن است که با همت جمعی و به صورت افتخاری در حد مقدورات انجام می‌شود.

 

ريیس انجمن جعفری در بخش ديگري از سخنانش ایران را يك کشور مهم اسلامی خواند که توانسته است از بحران‌ها و مسیرهای سخت با موفقیت و سربلندی عبور کند و موجب افتخار و عزت مسلمانان شود.

 

سپس رایزن فرهنگی کشورمان نیز با بيان سخناني گفت: رسالت و وظیفه ما مسلمانان و بلکه همه مؤمنان به خداوند، بسیار سنگین و حساس است.

 

حلمي در ادامه با تأکید بر ضرورت ارتقاي دانش دینی در میان مسلمانان و به ویژه جوانان، گفتك دشمنان و دوستان نادان امروزه، با تمام توان درصدد بدنام کردن اسلام و مسلمانان هستند که البته به خواست خداوند همانگونه که تا به حال موفق نبوده‌اند، شکست خواهند خورد.

 

وی در ادامه افزود: اسلام دین درستی و راستی، اخلاق و ارزش‌های انسانی است و آموزش‌های اسلامی و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت طاهرینش (ع) به ما می‌آموزند که نسبت به دیگر مؤمنان و هم‌نوعان مهربان بوده و رفتاری شایسته داشته باشیم. در دین مبین اسلام توصیه به احترام به دیگر ادیان و پیروان آنها شده است و همزیستی مسالمت‌آمیز و اخلاص و اعمال نیکو از صفات مؤمنین است.

 

حلمی در پايان با اشاره به تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران و یونان، روابط بین دو کشور را دوستانه خواند که با توجه به علايق و مشترکات فرهنگی می‌توان توسعه روابط فرهنگی دو كشور در آینده را شاهد بود./982/ب103/د

ارسال نظرات