۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۶۰۴
با حضورحجت الاسلام والمسلمین قرائتی؛

اختتامیه همایش ملی « از اسلام تا اسلام» در مشهد برگزار شد

اختتامیه همایش ملی « از اسلام تا اسلام» با حضورحجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مشهد برگزار شد.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، اختتامیه دهمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با عنوان «ازاسلام تا اسلام» ظهر امروز 7 مرداد با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور و حجت الاسلام قمی، معاون بین الملل دفتر رهبری ظهر امروز هفتم مرداد در مشهد برگزار شد.

 

مقداری، دبیر این همایش گفت: همایش ملی «از اسلام تا اسلام» از روز چهارم تا هفتم مرداد ماه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و مسؤولان کشوری و استانی در مشهد برگزار شد.

 

وی ادامه داد: از جمله موضوعاتی که در این همایش مورد بررسی قرار گرفتند شامل «نقش سیاست خارجی در اصلاح چهره اسلام در غرب»، «وهابیت؛ انشعابات و تحولات در مقطع کنونی»، میزگردی با محوریت «مسئله تکفیر، چالش آینده جهان اسلام»،‌ «قدرت فضای مجازی؛ تهدیدها و فرصت‌ها»،‌ «فهرست فضای مجازی؛ ظرفیت‌ها و تهدیدها برای جهان اسلام» است.

 

دبیر همایش «از اسلام تا اسلام» گفت:«نقش اسلام در طرح و گسترش حقوق بشر»، «همزیستی مسالمت‌آمیز با پیروان سایر ادیان از دیدگاه قرآن و روایات»، «تبیین وضعیت علمی و پِژوهشی کشور»، «پایبندی و رعایت اخلاق اسلامی، الگوی عملی، معرفی اسلام و خانواده‌های مسلمان به غرب»، «اسلام، دین اعتدال»، «بررسی راهکارها جهت برون‌رفت از چالش‌های کنونی نظام» و «زندگی در سایه قرآن» از جمله موضوعات دیگری است  که دراین همایش مورد بررسی قرار گرفتند.

 

مقداری ادامه داد: معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، قائم مقام وزیر امور خارجه، دبیر اتحادیه اروپا و شبه قاره هند، قائم مقام بنیاد ملی نبخگان،‌ حجت‌الاسلام محسن قرائتی، مفسر قرآن و رییس ستاد اقامه نماز، آیت‌الله حائری شیرازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و برخی از مسئولان وزارت علوم، امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات  در این همایش چهار روزه به سخنرانی پرداختند.

 

گفتنی است، این همایش به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور و در مشهد، وزارت‌خانه‌های خارجه و علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیاد ملی نخبگان برگزار شد./934/202/ب3

 

   

ارسال نظرات