۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۴۰۶۰۹

مزدوران سعودی کودکان یمنی را سربریدند

کمیته عالی انقلاب یمن در فراخوانی، از مردم این کشور خواست تا عصر امروز در تظاهرات گسترده شهر صنعا شرکت کنند.
تظاهرات در یمن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم،کمیته عالی انقلاب یمن در فراخوانی، از مردم این کشور خواست تا در اعتراض به جنایت سربریدن کودکان و زنان یمنی از سوی مزدوران آل سعود در استان تعز، عصر امروز (پنجشنبه) در تظاهرات گسترده شهر صنعا شرکت کنند.

 

این تظاهرات در اعتراض به جنایات مزدوران آل سعود و تکفیری ها در روستای الصراری استان تعز برگزار خواهد شد. جنبش انصارالله این جنایت را محکوم کرده و از سازمان ملل و سازمان های حقوقی خواسته است تا به مسئولیت خود در مقابل جنایاتی که علیه مردم عادی و غیر نظامی یمن صورت می گیرد، عمل کنند.

 

گفتنی است که مزدوران سعودی بیش از 45 نفر از مردان و جوانان روستای الصراری و روستاهای مجاور آن از جمله 15 فرد کهنسال را ربودند.

 

آنان همچنین 35 زن را به همراه کودکان شیرخواره آنها در مدرسه حصبان الاعلی بازداشت و عده دیگری را به منطقه التربه منتقل کردند و 45 کودک دیگر را به مکان نامعلومی بردند.

 

براساس این گزارش، این مزدوران پنج نفر از اهالی منطقه را به قتل رساندند. این آمار هنوز نهایی نیست و بیش از 15 شهروند نیز ناپدید شده اند و از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

 

مزدوران سعودی بامداد سه شنبه هفته جاری با یورش به منازل روستای الصراری و روستاهای تابع آن، حدود 30 منزل از جمله 20 منزل را در روستای الصراری، پنج منزل را در روستای الحیار و پنج منزل را در روستای ذی البراح تخریب کردند.

 

آنان مسجد شیخ جمال الدین را به آتش کشیدند و پس از نبش قبر او، بقایای جسدش را بیرون آورده و مرقدش را تخریب کردند./994/ب102/د

 

 

ارسال نظرات