۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۴۰۷۶۲
امام جمعه بندرعباس:

اقتصاد مقاومتی با تغییر نگاه جوانان به فرهنگ کار محقق می‌شود

امام جمعه بندرعباس بر تغییر فرهنگ کار در جامعه تأکید کرد و گفت: تفسیر کار در ادارات و پشت میزنشینی باید از ذهن جوانان خارج شود تا به کارآفرینی و تولید روی بیاورند و همه در فضای کار قرار گیرند، تا اقتصاد ایران اسلامی به اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های این هفته شهرستان با تأکید بر تغییر فرهنگ کار در جامعه، گفت: کار از نگاه جوانان به اشتغال در ادارات و پشت میزنشینی تعبیر شده که این تفسیر اشتباه باید از ذهن جوانان خارج و در جهت کارآفرینی و تولید تشویق شوند چرا که تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند کارآفرینی است.

 

وی با بیان اینکه روحیه کار در افراد سبب کارآفرینی می‌شود، افزود: می توان با توسعه و گسترش صنایع دستی در منازل در راستای کاهش و رفع مشکلات اقتصادی گام های مؤثری برداشت.

 

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه باید هر انسانی با نگاه به اطراف خود، خلاقیت به خرج دهد و با استفاده از محیط و وسایل موجود در اطراف خود به خلق کار اقدام و به نوعی در کارآفرینی تلاش کند گفت: تحقق این مهم تحولی جدی در زمینه اقتصادی در جامعه ایجاد می کند.

 

وی تصریح کرد: جوانان دیگر کشورها که در زمینه های مختلف اقتصادی و تولید محصولات کشاورزی فعالیت‌های چشمگیر دارند و در رده صادرکنندگان محصولات مختلف قرار گرفته اند نیز به دانشگاه رفته اند اما با تفسیر درست از کار در رونق اقتصادی کشور خود سهم بزرگی دارند.

 

آیت‌ الله نعیم‌‌‌آبادی گفت: دولت نیز باید بیش از گذشته در جهت توسعه، ترویج  و رونق اقتصادی ورود پیدا کند، با وجود تلاش‌های انجام شده در این راستا، تاکنون ورود پررنگی نداشته و تلاش‌های دولت پاسخگوی ندای رهبری در زمینه رونق اقتصادی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بر تغییر فرهنگ کار تأکید کرد و بیان داشت: تفسیر کار در ادارات و پشت میزنشینی باید از ذهن جوانان خارج شود تا به کارآفرینی و تولید روی بیاورند و همه در فضای کار قرار گیرند تا اقتصاد ایران اسلامی به اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.

 

وی عدم درک صحیح از اقتصاد مقاومتی را ضعفی بزرگ در عدم تحقق سیاست‌های این نوع اقتصاد دانست و گفت: تبیین و تشریح و همچنین درک درست از مفهوم اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق این امر مهم از ضروریات است.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به برگزاری نخستین نمازجمعه در کشور و اهمیت این فریضه الهی، نماز جمعه را به‌عنوان سنگر نیرومند دانست که باید در برابر هجمه نرم دشمنان نیروهای فکری را بسیج کند.

 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: با توجه به اینکه خداوند بزرگ ترین روزی دهنده است اما برخی ها دغدغه روزی را اولاتر از نمازجمعه می دانند.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س)، دختر را مایه رحمت خواند و تصریح کرد: نباید با خالی نگهداشتن قلب دختران از عشق و محبت، شرایط عذاب خود را فراهم سازیم./851/201/ب2

ارسال نظرات