۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۴۱۱۱۲
در اوگاندا؛

همایش «نقش دین در مهار افراطی‌گری» برگزار می‌شود

به همت رایزنی فرهنگی كشورمان و با مشارکت چهار نهاد اوگاندایی، همایش بین‌المللی «نقش دین در مهار خشونت و افراطی‌گری» ۲۶ مردادماه در کامپالا، پایتخت اوگاندا برگزار می‌شود.
اوگاندا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش بین‌المللی «نقش دین در مهار خشونت و افراطی‌گری»، ۲۶ مرداد با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا، کالج المصطفی(ص)، شورای بین‌الادیان اوگاندا، دانشگاه کامپالا و شبکه تلویزیونی دولتی یو بی سی در هتل پاپ پل (Pope Paul Hotel) شهر کامپالا برگزار می‌شود.


این همایش یک روزه با حضور ۲۵۰ تن از فرهیختگان، دانشگاهیان، رهبران دینی و شخصیت‌های برجسته سیاسی، امنیتی و تعدادی از اعضای پارلمان اوگاندا برگزار و در قالب آن، موضوعات خشونت دینی، عوامل ایجاد خشونت و افراطی‌گری از منظر دین و وظایف حکومت‌ها، علما، رسانه‌ها و آموزش و پرورش در پیشگیری از خشونت دینی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


براساس برنامه‌ریزی انجام ‌شده، شش مقاله برتر از بین مقالات ارسالی به دبیرخانه در روز همایش ارائه و پس از آن شرکت‌کنندگان پیرامون موضوعات همایش در کمیسیون‌های مختلف به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.


بنابر اعلام این خبر، در این همایش پس از خیرمقدم و سخنرانی آغازین رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، رهبران دینی اسلام و مسیحیت به ایراد سخنرانی می‌پردازند. پس از آن مراسم با سخنرانی وزیر اخلاق و کرامت اوگاندا به عنوان مهمان ویژه افتتاحیه، ادامه می‌یابد./982/ب102/د

ارسال نظرات