۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۴۱۱۳۷
مدیرکل امور استان های وزارت ارشاد:

مدیر فرهنگی موفق باید قدرت حل معضلات فرهنگی را داشته باشد

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با برشمردن ویژگی های مدیران فرهنگی، گفت: یک مدیر فرهنگی موفق، مدیری است که هم بتواند مشکلات فرهنگی را حل کند و هم قدرت حل معضلات فرهنگی را داشته باشد .
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، محمد مهدی احمدی، مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با اشاره به دغدغه ها و مطالبات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیران فرهنگی استان ها، گفت: وزیر محترم ارشاد همواره تاکید دارند که جمهوری اسلامی برای همه دستگاه های اجرایی قوانین و وظایفی را تببین و تعریف کرده اند که باید بر اساس این قوانین و اختیارات و وظایف عمل کنیم.

 

وی افزود : ما اجازه نداریم وظایفی را که جمهوری اسلامی ایران تببین کرده، عملیاتی نکنیم و این در حالی است که بعضی از مدیران و روسای ما، مطالبی را در رسانه ها  مطرح می کنند که مغایر با سیاست های دولت تدبیر و امید است .

 

وی با برشمردن ویژگی های مدیران فرهنگی، گفت: یک مدیر فرهنگی موفق، مدیری است که هم بتواند مشکلات فرهنگی را حل کند و هم قدرت حل معضلات فرهنگی راداشته باشد .

 

مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمبود فضاهای فرهنگی و هنری، نبود سالن های تئاتر و موسیقی، نبود نمایشگاه ها و گالری های هنری را از جمله مشکلات فرهنگی دانست که باید در دستور کار و فعالیت مدیران فرهنگی  قرارگیر د.

 

وی گفت : افزایش طلاق، از هم پاشیدگی خانواده ها، فساد اخلاقی، بد اخلاقی، دروغ گویی، تهمت و غیبت، دزدی و اعتیاد و مسایلی از این دست از مهمترین معضلات فرهنگی هستند که مدیر فرهنگی موفق باید در رصد و حل آن ها توان و قدرت خود را به نمایش بگذارد.

 

احمدی، باورها و تمایلات درونی، اندیشه و آگاهی و حوزه رفتاری را از شاخص های مهم در ارزیابی مدیران فرهنگی دانست و بیان داشت: یک مدیر فرهنگی باید در حوزه باورها و تمایلات درونی، اهل تحقیق باشد،  یعنی اینکه فکر تحلیلی داشته باشد و حرف های روبایی و سطحی را طرح نکند.

 

وی اعتقاد و میل به پیشرفت و آزاد اندیشی را از دیگر خصوصیات یک مدیر موفق در حوزه  باورها و تمایلات درونی بر شمرد و گفت: یک مدیر موفق نباید به وضعیت موجود راضی بوده و دیروز و امروزش یکسان باشد .

 

مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی با تاکید براینکه مدیران فرهنگی ما باید معتقد به تضارب آراء باشند، گفت: جامعه ای که تک صدا باشد، پیشرفت نمی کند.

 

وی این دنیا را  دنیای آزمایش خواند و با تاکید بر اینکه نباید هر شایعه ای را بپذیریریم، افزود: عوام زدگی یک جامعه، نشانه ضعف فرهنگی آن جامعه است .

 

وی قدرت استدلال، جامعه نگری و نوآوری و خلاقیت را از مهمترین خصوصیات یک مدیر فرهنگی توانمند در حوزه اندیشه و آگاهی دانست و گفت : اگر یک مدیر قدرت استدلال و تحلیل نداشته باشد، قطعا در حوزه فرهنگی نمی تواند تاثیرگذار باشد.

 

احمدی با تاکید بر اینکه اسلام احتیاج به تظاهر و ریا ندارد، با اشاره به سیره عملی و گفتاری نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای همگان مایه رحمت و مهربانی است .

 

وی دوری از عمل زدگی و تاکید  بر آموزش را از نشانه های بارز یک مدیر موفق در حوزه رفتاری دانست و گفت: یک مدیر توانمند فرهنگی باید برنامه محور باشد و اهتمام جدی به آموزش خود و کارکنان مجموعه داشته باشد.

 

سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه، گفت: قانون  مداری با قاطعیت و بدون ملاحظه و ارزشگذاری غیر محافظه کارانه مهمترین رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید است.

 

وی قاطعیت را از اوصاف غیر قابل انکار در این دوره از فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی دانست و بیان داشت: همه فعالیت ها و برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل بر مدار قانون است و وظیفه ما کشف، پرورش و معرفی هنرمند به جامعه است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با تاکید براینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجری هنر نیست و این این تلقی اشتباه از وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی یک مرجع سیاستگذار در سطح کلان است و قرار نیست مجری برنامه ها باشد.

 

وی با انتقاد از رویکرد بعضی از دولت ها در حمایت از هنرمندان، گفت: این نوع حمایت ها باعث شده تا هنرمندان همواره چشم انتظار حمایت ها و مساعدت های مالی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی باشند.

 


اسحاقی با اشاره به برنامه های مردمی اجرا شده در استان، اظهار داشت: رویکرد ما بازگشت به میان مردم و تولید کارهای مردمی است چرا که با این رویکرد، هم اقتصاد هنر تامین می شود و هم مردم از کارهای هنری استقبال می کنند./937/102/ب2

ارسال نظرات