۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۴۱۱۹۵
امام جمعه هشترود:

سیاست اقتصادی کشور مسموم و غیراسلامی است

حجت الاسلام رحیمی گفت: سیاست خارجی کشور بر مبنای تفکرات رهبری و سیاست امنیت نیز بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی پیش رفته و موفق هم شده است، ولی سیاست اقتصادی کشور مسموم و غیراسلامی است.
حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام‌جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با انتقاد از سیاست‌ها اقتصادی کشور، گفت: سیاست خارجی کشور بر مبنای تفکرات رهبری و سیاست امنیت نیز بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی پیش رفته و موفق هم شده است، ولی سیاست اقتصادی کشور مسموم و غیر اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه افرادی با طیف خاصی در جامعه و کشور اسلامی ایران هستند که اجازه نمی‌دهند تفکرات رهبری در اقتصاد اسلامی در کشور جریان داشته باشد، ادامه داد: تنها جایی که اجازه ورود سیاست اسلامی را در عرصه کشوری نداده‌اند، سیاست اقتصادی است، سیاست اقتصادی کشور زیرساز جامعه است و باید اسلامی باشد.

 

امام‌جمعه هشترود غارت بیت‌المال را هجوم به ارزش‌های دینی و اسلامی عنوان و بیان کرد: حکومت علوی و ولایی با دریافت حقوق نجومی سنخیتی ندارد، دولت دم از خالی بودن خزانه می‌زند ولی اگر خزانه هم خالی باشد در حقیقت برای مردم خالی است، و حال‌ آنکه در جریان حقوق های نجومی دیدیم جیب برخی‌ها پر است.

 

وی با بیان اینکه اگر دولت فرمان هشت ماده‌ای رهبری را در مبارزه با فساد عملی می‌کرد، امروز وضع چنین نبود، تصریح کرد: دولت 45 هزار تومان به مردم یارانه داده و از سختی‌های تأمین آن حرف زده و مرتب صحبت از قطع آن می‌زند، در حالی که برای برخی‌ها وام‌های میلیاردی و حقوق غیرمتعارف می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام رحیمی با تأکید بر اینکه باید به حقوق‌های نجومی، تخلفات بانکی و اداری رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی ما بر پایه خون هزاران شهید به وجود آمده و چنین خلاف‌هایی را بر پای مکتب اسلامی و حکومت اسلامی نمی‌نویسند.

 

وی با بیان اینکه عمده مشکل کشور در مدیریت و سازمان‌دهی منابع و امکانات کشور است، بر بهره‌گیری از استعدادهای نسل جوان و ظرفیت‌های انسانی کشور تأکید کرد و ابراز داشت: مسؤولان باید برای کور کردن چشم طمع دشمنان در رونق اقتصاد کشور بر پایه اصول اقتصاد مقاومتی تلاش و آن را عملی کنند.

 

امام‌جمعه هشترود با بیان اینکه سیاست اجرایی در اقتصاد مقاومتی فشارهای دشمن را خنثی می‌کند، افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش برای عزت و سربلندی مردم ایران اسلامی در برابر توطئه‌های اقتصادی دشمنان است، اگر اقتصاد مقاومتی که بر پایه اندیشه اسلامی است شکل بگیرد اعظم مشکلات کشور رفع خواهد شد.

 

وی با بیان این‍که اقتصاد مقاومتی عامل بازدارنده در مقابل تحریم‌ها و هجمه‌های اقتصادی استکبار جهانی است، افزود: آنچه مسلم است همه ملت ایران در عمل به دستورات رهبری عنایت ویژه داشته و دارند، مسؤولان نیز باید به همین اندازه در عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب پیشگام باشند./854/302/ب2

ارسال نظرات