۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۴۴۱۶۴۰
آیت الله طباطبایی نژاد:

پیاده روی اربعین معنویت را در جامعه افزایش می‌دهد/ خدمت به زائران تعظیم «شعائرالله» است

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه پیاده روی اربعین روح معنویت را در جامعه افزایش می دهد بر ضرورت ایجاد امکانات رفاهی برای زائران اربعین تأکید کرد و گفت: خدمت به زائران اربعین تعظیم شعائرالله است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در دیدار اعضای ستاد اربعین استان تلاشهای آنها را مصداق تعظیم شعائر الهی دانست و گفت: بر اساس آیه 32 سوره حج "وَمَنْ يُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوي القلوب" این قدمها و تلاشها نشان از تقوای درونی شما دارد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توجه به برنامه های فرهنگی در این سفر معنوی تأکید کرد و افزود: نفس پیاده روی اربعین روح معنویت را در جامعه افزایش می دهد اما زمانی این زیارتها اثرگذار و ماندگار است که بتواند روح ولایت پذیری و تقوای درونی افراد را افزایش دهد و این امر جز با فعالیتهای فرهنگی برنامه ریزی شده محقق نخواهد شد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: یکی از مشکلات زائران در سالهای گذشته عدم اطلاع از شرایط سفر بود که با ارائه بسته های آموزشی قبل از سفر و ایجاد مکانهایی جهت راهنمایی زوار قبل و بعد از مرز این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

 

وی درباره ساخت زائرسرا و هتل در مرز مهران به همت خیران اصفهانی، اظهار داشت: مرز ایران پیشانی کشور محسوب می شود، از این رو با نگاهی حداکثری و با وسعت دید نقشه کشی و برنامه ریزی و همه امکانات رفاهی را برای اقشار مختلف مردم پیش بینی کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این مطلب که علیرغم پیشرفت تکنولوژی هنوز هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد، افزود: در تهیه محتوای آموزشی افزون بر نرم افزارها و سایتها، کتابهایی زیبا و خلاصه که نیاز زائر را مرتفع کند، تهیه شود و قبل از سفر در اختیار آنها قرار گیرد.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام فقیهی، مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در منطقه اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته پرداخت و گفت: رصد برنامه های فرهنگی، تولید برنامه های  آموزشی، تهیه و تدوین سرفصلها و منابع آموزشی، ایجاد سامانه جامع اطلاع رسانی، برگزاری همایشها و کارگاه های آموزشی از جمله وظایف کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد اربعین است.

 

وی از آموزش تعدادی از روحانیان به عنوان یاوران اربعین خبر داد و افزود: وظیفه اعزام مبلغ به اداره اوقاف و امور خیریه واگذار شده که با آموزش این مبلغان قبل و بعد از مرز آموزشهای لازم به زائران ارائه خواهد شد.

 

گفتنی است، سال گذشته در دیدار خیران و مسؤولان ستاد اربعین با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، بر لزوم ساخت و راه اندازی مجموعه ای جهت رفاه حال زوار در نزدیکترین مکان به مرز مهران تأکید شد که با همت ستاد اربعین و خیران نخستین گروه مهندسی و مدیریتی جهت احداث این مجموعه رفاهی به شهر مهران اعزام شدند./201/1305/ب1

ارسال نظرات