۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۴۱۷۶۷

تلاش یونانی‎ها برای مسیحی کردن پناهجویان مسلمان

یک پایگاه خبری از تلاش مبلغان مسیحی در یونان برای مسیحی کردن پناهجویان مسلمان در جزیره لسوس این کشور خبر داد.
پناهجویان و آوارگان مسلمان در یونان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری greekreporter، مبلغان مسیحی با حضور در کمپ آوارگان و پناهجویان مسلمان در جزیره لسوس یونان تلاش کرده اند که آنان را مسیحی کنند.

 

به گفته این پایگاه خبری، مبلغان مسیحی در ماه جاری میلادی حداقل دو بار تلاش کرده اند که با توزیع ترجمه عربی انجیل در میان پناهجویان مسلمان آنان را به گرویدن به دین مسیحیت ترغیب کنند.

 

پایگاه خبری greekreporter در ادامه گزارش خود خاطرنشان می کند که تلاش مبلغان مسیحی به همین جا ختم نشده و آنان با توزیع بروشورهایی در میان مسلمانان از آنان خواسته اند که دین خود را تغییر دهند.

 

یک پناهجوی سوری ساکن در کمپ آوارگان در جزیره لسوس در این ارتباط گفته است که تلاش های مبلغان مسیحی برای ترغیب مسلمانان پناهجو به دین مسیحیت در ماه رمضان صورت گرفته و بیشتر آوارگان مسلمان این اقدام را اهانت آمیز قلمداد کرده اند.

 

مسلمانان ساکن در کمپ آوارگان جزیره لسوس یونان از حضور حداقل دو مبلغ مسیحی عضو سازمان Euro Relief در این کمپ خبر داده اند که اقدام به توزیع بروشورهایی در میان آوارگان و پناهجویان مسلمان کرده اند.

 

سازمان Euro Relief با محکوم کردن این اقدام مدعی شده است که احتمال دارد افرادی که قصد مسیحی کردن پناهجویان مسلمان را داشته اند عضو این سازمان نبوده اند.

 

استفانوس سامیوتاکیس، مدیر سازمان Euro Relief در این ارتباط گفته است: من اقداماتی انجام داده ام که مطمئن شویم اعضای سازمان ما هیچ گاه چنین بروشورهایی را پخش نمی کنند. قوانین ما به طور واضح بیان می کند که این کار ممنوع بوده و اگر شخصی چنین اقداماتی انجام دهد با برخوردهای انضباطی روبرو خواهد شد.

 

گفتنی است، چندی پیش نیز پایگاه مغربی هسپرس از تلاش مبلغان مسیحی برای ترغیب مهاجران مسلمان ساکن در کشورهای غربی و از جمله فرانسه به دین مسیحیت خبر داده بود؛ یکی از مهاجران مغربی مقیم فرانسه به این پایگاه گفته بود که مبلغان مسیحی با سرزدن به خانه مسلمانان در حال ایجاد مزاحمت برای آنان هستند به ویژه آنکه این بازدیدها به صورت مستمر ادامه داشته و در حال تکرار است./990/ب902/د

مترجم: هادی رضازاده

ارسال نظرات