۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۴۱۸۶۱
آيت الله نمازي:

اعتماد ملي تابع عملكرد رسانه است/ خبرگزاري ها فقه رسانه را از حوزه مطالبه كنند

نماينده ولي فقيه دركاشان با تأكيد بر اينكه اعتماد ملي و اعتماد افكار عمومي تابع عملكرد رسانه است، گفت: ديدگاه هاي مردمي نسبت به همه رسانه ها يك ديدگاه واحد نيست و ديدگاه هاي مردم به هر يك از رسانه ها براساس اعتمادي است كه به رسانه دارند.
آيت الله عبد النبي نمازي آيت الله عبد النبي نمازي آيت الله عبد النبي نمازي آيت الله عبد النبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي چهارشنبه شب در مراسم افتتاح دفتر نمايندگي خبرگزاري تسنيم در شهرستان كاشان با تبريك دهه كرامت، افتتاح دفتر نمايندگي خبرگزاري تسنيم در شهرستان كاشان را به مردم اين شهرستان تبريك گفت و افزود: تأسيس خبرگزاري تسنيم اقدام مبارك و آغاز دستيابي به اهداف رسانه  تعريف شده در نظام توحيدي است.

 

وي با اشاره به چهار موضوع، جايگاه رسانه در نظام هاي طاغوتي، جايگاه رسانه در نظام توحيدي، فقه رسانه و اخلاق رسانه، افزود: از نگاه فقاهت هر شغل و كار و تخصصي داراي يك فقه خاص است.

 

آيت الله نمازي خاطرنشان كرد: مديريت رسانه ها كه در شعاع جغرافيايي نظام جمهوري اسلامي فعال هستند بايد به جايگاه رسانه در نظام هاي طاغوتي، جايگاه رسانه در نظام توحيدي، فقه رسانه و اخلاق رسانه توجه داشته باشند.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به جايگاه رسانه در نظام هاي استكباري، گفت: امروز در دنياي غرب و استكبارجهاني، رسانه به عنوان ابزاري براي استعمار و تغيير ذائقه فكري افكار عمومي ملت و باطل را در جاي حق نشاندن و حق را در جاي باطل نشاندن است.

 

وي با اشاره به مصاحبه اوباما در فلسطين اشغالي و ادعاي وی مبنی بر اينكه آمريكا دفاع را براي اسرائيل يك حق مي داند، اظهار داشت: آمريكا و اسرائيل كشتار مردم مظلوم و بيگناه فلسطين را حق مي‌دانند اما دفاع جوانان  فلسطين از خود را تروريست مي دانند و اينگونه مفاهيم و حقايق را جا بجا مي‌كنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمود، دشمنان اسلام و نظام قصد دارند باورها را در جمهوري اسلامي ايران عوض‌ كنند و مدعي هستند امروز ديگر دوران موشك نيست و دوران مذاكره است، آن هم مذاكره اي كه نتيجه آن اين بود.

 

به گفته وي، با ظالم نمي توان مذاكره كرد چرا كه ظالم قصد دارد حرف خود را بر ملت هاي جهان تحميل كند و اين در حالي است كه آنها اهل مذاكره نيستند، چرا كه مذاكره بايد تفاهم طرفيني باشد و هر دو طرف امتيازاتي را به يكديگر بدهند و در جمع بندي مذاكره منافع دو طرف در نظر گرفته شده شود.

 

آيت الله نمازي شرايط امروز جهان را شرايط حساسي خواند و بيان داشت: از يك طرف اجازه نمي دهند حقايق به ملت ها برسد و از طرف ديگر هر آنچه را كه مي خواهند از سوی امواج رسانه اي خود به خورد افكار عمومي می دهند و اين جايگاه رسانه در دنياي استكباري است.

 

وي در ادامه جايگاه رسانه را در نظام توحيدي، جايگاه برجسته اي دانست و با تأكيد بر اينكه رسانه در نظام توحيدي هدايت و مهندسي افكار عمومي را به دست دارد، بیان داشت: امانتداري و اطلاع رساني كه براساس واقعيت ها باشد از شاخصه هاي رسانه در نظام توحيدي است.

 

آيت الله نمازي ادامه داد: دستگاه هاي رسانه اي در نظام توحيدي ضمن اينكه بايد از صحت و سلامت اخبار خود اطمينان داشته، نبايد اقدام به موج آفريني كاذب و ايجاد تنش در جامعه كنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه اعتماد ملي و اعتماد افكار عمومي تابع عملكرد رسانه است، اظهار داشت: ديدگاه هاي مردمي نسبت به همه رسانه ها يك ديدگاه واحد نيست و ديدگاه هاي مردم به هر يك از رسانه ها براساس اعتمادي است كه به رسانه دارند.

 

آيت الله نمازي بايدها و نبايدها و حلال ها و حرام را فقه رسانه دانست و از امانت داري، آگاهي دادن به جامعه، صحت و سلامت در خبر به عنوان كارهاي واجب در فقه رسانه اعلام كرد.

 

خبرگزاري ها فقه رسانه را از حوزه مطالبه كنند

به گفته وي، خبرگزاري ها بايد تبيين و تعيين و تعريف جايگاه و فقه رسانه را از حوزه مطالبه كنند، چرا كه معاني انقلابي بودن حوزه يكي از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

 

عضو جامه مدرسين حوزه علميه با تأكيد بر لزوم اخلاق رسانه اي از سویخبرنگاران، اظهار داشت: رذائل و فضائل اخلاقي رسانه اي براي خبرنگاران بايد مشخص باشد.

 

خبرنگاران براي ثبت وقايع از جان خود گذشتند تا لحظه هاي ناب و ايمان دلدادگي و فرزندان اين خطه را ثبت كنند

در ادامه مجيد قلی‌زاده، مديرعامل خبرگزاری تسنيم نيز با اشاره به اينكه بايد تلاش كرد تا مردم از ارزشهاي اسلامي و آرمانهاي انقلاب اسلامي دفاع كنند، گفت: ترويج ارزشهاي اسلامي و آرمانهاي انقلاب اسلامي يك متولي مي خواهد.

 

وي از رسانه به عنوان وجدان بيدار جامعه و ديدگان بيدار جامعه نام برد و افزود: يكي از وظايف مهم رسانه رصد آسيب ها و تبديل آسيب ها به فرصت است.

 

قلي زاده با اشاره فرا رسيدن روز خبرنگار و گراميداشت ياد و خاطره شهداي خبرنگار، گفت: خبرنگاران براي ثبت وقايع از جان خود گذشتند تا لحظه هاي ناب و ايمان دلدادگي بزرگان ايران و فرزندان اين خطه ثبت كنند، از عزيزترين سرمايه خود كه جان شان بود گذشتند و بهاي حقيقت را به بهاي خودشان ترجيح دادند.

 

مديرعامل خبرگزاری تسنيم نگهداشتن مردم در صحنه دفاع از ارزشها و آرمانها را يكي از بزرگترين وظايف انقلابي و ديني رسانه دانست و خاطرنشان كرد: ترويج ارزشهاي اسلامي و آرمانهاي انقلاب اسلامي يك متولي مي خواهد و يك رسانه انقلابي و ديني مي تواند در اين زمينه نقش بزرگ، مهم و تأثيرگذاري را داشته باشد.

 

 ما در سرپيچ تاريخ قرار گرفته ايم

حميدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران نيز با اشاره به دو تحول مهم مورد توجه در جامعه، گفت: يك تحول آن تحولي است كه در منطقه در حال انجام است و دوران گذار است كه مي تواند به يك تحول جهاني برسد و دومي تحول رسانه است كه فهم اين دو كمك زيادي  خواهد كرد تا بدانيم در چه جايگاهي هستيم و به كجا مي رويم.

 

وي هر دو تحول را مشمول فرصت ها و تهديد هايي دانست و خاطرنشان كرد: تحول منطقه همان پيچ تاريخي است كه رهبر معظم انقلاب از آن نام برد كه ما در سرپيچ تاريخ قرار گرفته ايم و مسير پيچ تاريخي عوض مي شود و ما در سر اين پيچ هستيم.

 

مقدم فر يادآور شد: بعد از بيداري اسلامي خيلي تلاش كردند تا بيداري اسلامي را متوقف كنند و تا حدودي نيز موفق شدندزو كشور هاي اسلامي را با هم درگير كردند تا اسرائيل امنيت و آرامش داشته باشد.

 

خبرگزاري ها در هر جامعه اي بيانگر رشد، پويايي و بالندگي آن جامعه هستند

مصطفي جوادي مقدم، رييس اداره ارشاد اسلامي شهرستان كاشان نيز در اين مراسم، وجود خبرگزاري ها را در هر جامعه اي بيانگر رشد و پويايي و بالندگي آن جامعه دانست و اظهار داشت: شهرستان كاشان يكي از شهرهايي است كه استعداد و ظرفيت خبري بالايي در كشور دارد و در توليد خبر از 18 استان كشور جلوتر است.

 

وي از خبرنگاران شهرستان كاشان به عنوان خبرنگاران پرتلاش و فعال در عرصه خبر شهرستان كاشان نام برد و افزود: با توجه به وجود ديدگاه هاي مختلف خبرنگاران شهرستان كاشان در توليد خبر عادل و امانت دار هستند و در اين عرصه به صورت جهادي فعاليت دارند.

 

شايان ذكر است، آيين افتتاح رسمي دفتر نمايندگي خبرگزاري تسنيم در شهرستان کاشان با حضور آيت‌الله نمازي نماينده ولي‌فقيه در کاشان، مشاور فرهنگي و رسانه‌اي فرمانده کل سپاه، مديرعامل خبرگزاري تسنيم، برخي از مديران تسنيم و مديران نشريات محلي و خبرنگاران فعال شهرستان کاشان برگزار شد./1307/200/ب2

ارسال نظرات